کویت: حملات اسرائیل علیه لبنان نقض فاحش حاکمیت این کشور است

ایرنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 15:21
تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه کویت در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان، آن را نقض فاحش حاکمیت و ثبات این کشور دانست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه کویتی «الأنباء»، وزارت امور خارجه کویت تداوم تشدید حملات نیروهای اشغالگر اسرائیل علیه لبنان و یورش زمینی گسترده این نیروها را که جان غیرنظامیان را تهدید می‌کند، به شدت محکوم کرد.

در بیانیه این وزارتخانه با اشاره به اینکه این تشدید حملات، نقض آشکار حاکمیت، امنیت و ثبات لبنان، قانون بین‌المللی و منشور ملل متحد است، بر موضع ثابت کویت در حمایت از وحدت لبنان، حاکمیت و تمامیت ارضی آن تأکید شده است.

کویت همچنین خواستار توقف فوری این تشدید حملات، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از تمامی اراضی لبنانی و پایبندی کامل به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و دیگر قطعنامه‌های بین‌المللی شد.

در همین ارتباط «بنیامین نتانیاهو» و «یسرائیل کاتس» نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که به ارتش اسرائیل دستور دادند تا اهدافی را در ضاحیه جنوبی بیروت بمباران کند.

نتانیاهو روز گذشته نیز اعلام کرده بود که به ارتش دستور داده است دامنه عملیات نظامی در لبنان را گسترش دهد.

وی گفت: «دستور من به ارتش اسرائیل این است که عملیات را تعمیق دهد و کنترل خود را بر مناطقی که پیش‌تر تحت نفوذ حزب‌الله قرار داشت، محکم‌تر کند.»

در ادامه نقض توافق آتش بس رژیم صهیونیستی و در حملات روز یکشنبه شب این رژیم به شهرها و روستاهای جنوب لبنان که بیش از ۳۶ بار انجام شد، ۱۲ نفر شهید و ۳۵ نفر دیگر زخمی شدند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنین اطراف بیمارستان حیرام در صور را هدف قرار دادند که به زخمی شدن ۱۳ نفر از کادر پزشکی و پرستاری این بیمارستان منجر شد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.