مدام تکرار می‌کنند میلیاردها دلار پول به ایران داده شده! + ویدئو | توضیحات وزارت خارجه درباره دارایی‌های مسدود شده ایران

همشهری آنلاین دوشنبه 11 خرداد 1405 - 12:29
بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری درباره موضوع بازگرداندن دارایی‌های مسدود شده ایران صحبت کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، وی بیان کرد: مقامات آمریکایی مدام تکرار می‌کنند که در هیئت حاکمه قبلی آمریکا میلیاردها دلار پول به ایران داده شد. از ۴۰، ۵۰ میلیارد دلار، از یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار اسم می‌برند. بخش قابل توجهی از این حرف ها هم ضدونقیض است و هم دروغ است. آنچه ایران در جریان توافق برجام تحویل گرفت، پول های بلوکه شده متعلق به مردم ایران بود.

هیچ طرف دیگری به ایران پولی نداد. در واقع حقوق خودمان را مطالبه کردیم و گرفتیم. الان هم موضوع همین است. ما دنبال امتیاز نیستیم.

دنبال گرفتن حقوق ملت ایران هستیم که به ناحق تضییع شده و یکی از این حقوق تضییع شده هم دارایی های مسدود شده یا محدود شده ایران هست که در این سال‌های اخیر با اقدامات غیرقانونی آمریکا در بانک‌های برخی کشورهای خارجی مسدود شده است. این یک مطالبه قطعی است.

واکنش سخنگوی خارجه به حمله موشکی صبح به سیریک | ویدئو

هشدار ایران به برخی کشورها + ویدئو | اجازه ندهید که ...

بقایی درباره آتش بس در لبنان گفت: باز هم تکرار می‌کنیم آتش بس در لبنان بخش لاینفک هرگونه توافق برای پایان جنگ است و بدون آن، توافقی در کار نخواهد بود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.