به گزارش رکنا، علی جمشیدی قاضی سابق اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران از رضایت در یک پرونده قتل غیرعمد برای قاتلی که دو دختر داشت و لحظات زیبا این بخشش صحبت کرد.
علی جمشیدی در توضیح جریان این پرونده گفت: متهم این پرونده که هیچگونه سابقه کیفری نداشته بود در یک درگیری خیابانی دوست خود را به قتل رسانده بود. خانواده مقتول اصرار به اجرای حکم اعدام داشتند و من در طی چندین جلسه صلح و سازش متوجه شدم که راهی برای بخشش نیست. در نهایت ما وقت اجرا را در زندان گذاشتیم و محکوم به پای چوبه دار آمد.
وی در ادامه بیان کرد: من در لحظات پایانی اجرای حکم از خانواده مقتول با صحبت در خصوص نداشتن سابقه مقتول و دو دختر کوچک او درخواست بخشش کردم و در اوج ناباوری خانواده قربانی با یک مبلغ ناچیز از قصاص گذشت کردند. و باعث شد تا متهم توانست دخترانش را در آغوش بکشد و سایه سرشان بماند