خبر خوش وزیر نفت در مورد بازسازی تاسیسات آسیب دیده

خبرگزاری مهر دوشنبه 11 خرداد 1405 - 11:41
وزیر نفت با اشاره به آسیب‌های واردشده به زیرساخت‌های انرژی از پیشرفت فراتر از انتظار در بازسازی این تأسیسات خبر داد و وعده داد این واحدها در زمان‌بندی کوتاه‌تری به چرخه تولید باز گردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت در جدیدترین اظهارات خود به تشریح آخرین وضعیت زیرساخت‌های انرژی کشور پس از یک دوره ۴۰ روزه پرداخت و با اشاره به اینکه در این بازه زمانی، بخش‌هایی از زیرساخت‌های راهبردی انرژی مورد اصابت قرار گرفت، تصریح کرد: این آسیب‌ها مختص یک نقطه نبود و زنجیره تأثیر آن از تولید گاز طبیعی آغاز و تا سایر فرآورده‌های حیاتی کشور امتداد یافت.

وی با بیان اینکه مردم از طریق نوسانات مقطعی، اثرات این خسارت‌ها را در گاز تولیدی و عرضه‌شده به شبکه احساس کرده‌اند، تأکید کرد: آنچه امروز به عنوان یک دستاورد بزرگ قابل ذکر است، سرعت عمل تیم‌های فنی و مهندسی از نخستین روزهای حادثه تا به امروز است.

وزیر نفت با ابراز رضایت از روند پیشرفت عملیات، اظهار داشت: برآوردهای اولیه ما از میزان تخریب‌ها جدی بود، اما خوشبختانه پیشرفت‌هایی حاصل شده که بیش از انتظار ما بوده است. همکاران ما در صنعت نفت و گاز، عملیات بازسازی را بدون وقفه و بلافاصله پس از حادثه آغاز کردند.

پاک نژاد در پایان با تأکید بر عزم جدی وزارت نفت برای بازگشت سریع به شرایط پایدار، خاطرنشان کرد: ما خود را متعهد می‌دانیم که این تأسیسات را در یک زمان‌بندی فشرده‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، مجدداً به مدار تولید بازگردانیم تا شاهد تثبیت کامل وضعیت گاز و فرآورده‌های مرتبط در کشور باشیم.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.