به گزارش ایرنا، مریم درویش بانوی کاراتهکای هرمزگانی موفق به اخذ درجه دان ۷ سبک وادوکای شد و نام خود را به عنوان نخستین بانوی هرمزگانی دارنده این درجه ارزشمند ثبت کرد.
در پی این موفقیت ارزشمند مهدی صابری رییس هیئت کاراته هرمزگان با صدور پیامی ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای این بانوی کارتهکا، این دستاورد را نتیجه سالها تلاش، تعهد و پشتکار ایشان در مسیر اعتلای کاراته استان دانست و اظهار کرد: کسب این درجه افتخاری ارزشمند برای جامعه کاراته هرمزگان است و بدون شک میتواند انگیزهای برای نسل جوان و بانوان ورزشکار استان باشد.
رسانهها به دیدار «قلب تپنده» جهاد کشاورزی هرمزگان رفتند
در اقدامی ابتکاری و سنتشکن به مناسبت هفته روابطعمومی و ارتباطات هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات و رسانههای هرمزگان با حضور در سازمان جهادکشاورزی، از تلاشهای این مجموعه قدردانی کردند و بر ضرورت تعامل دوسویه و عمیقتر میان رسانهها و روابطعمومیها تاکید کردند.
رییس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات و رسانههای هرمزگان در این دیدار با بیان اینکه روابطعمومی قلب تپنده و جریان فکری هر سازمانی است، گفت: برای نخستینبار انجمن به جای انتظار کشیدن برای پیگیریهای معمول، پیشقدم شده تا با حضور مستقیم در سازمانها، از مجاهدتهای خاموش و تلاشهای این قشر کلیدی قدردانی کند.
محمد نعمتی افزود: در بسیاری از موارد شاهد هستیم که روابطعمومیها مهجور ماندهاند، در حالی که بدون یک روابطعمومی پویا، حرفهای و فعال، خبرنگاران و رسانهها نمیتوانند اطلاعات دقیق، بهموقع و جریانساز را به جامعه برسانند.
وی ادامه داد: امسال تصمیم گرفتیم این رسم دیرینه را بشکنیم که به جای اینکه تنها روابطعمومیها به سراغ رسانهها بیایند، این بار ما به سراغ آنها رفتیم تا بگوییم قدردان زحمات، نقدها و رنجهایی هستیم که متحمل میشوند.
رییس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات و رسانههای هرمزگان با معرفی انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات به عنوان مجموعهای متشکل از مدیران رسانهها، خبرگزاریها، پایگاههای خبری و نشریات استان با بیش از یک دهه سابقه، بر تمرکز این انجمن بر ایجاد تعاملات کلان و ساختارمند میان رسانه و تصمیمگیران استان تاکید کرد.
مریم روستا مدیر روابطعمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان نیز در این نشست با ابراز خرسندی از این ابتکار رسانهای، از خبرنگاران به عنوان سنگربانان بی ادعا یاد کرد و گفت: واقعا باعث دلگرمی ماست که همکاران رسانهای قدم رحمت بر چشم ما گذاشتند؛ شما سنگربانان بی ادعای جبهه اطلاعرسانی هستید.
روستا با اشاره به سوابق رسانهای و تحصیلی خود (کارشناسی ارتباطات گرایش روزنامهنگاری و کارشناسی ارشد جامعهشناسی) و همکاری با رسانههایی مانند روزنامههای صبح ساحل و دریا در دهه ۸۰، از تلاش برای تقویت تعامل مستقیم با رسانهها خبر داد.
وی با اعلام تغییر رویکرد خبررسانی سازمان، گفت: دیگر اخبار سطح پایین و صرفا اداری ارسال نمیشود و اخبار ما دارای ارزش خبری واقعی هستند، تا سطح ملی پیگیری میشوند و حتی در رسانههای وزارتخانه به عنوان خبر منتخب استان برجسته میگردند؛ تمرکز ما بر تولید، اثرات اقتصادی، توصیههای عملی به کشاورزان و اطلاعرسانی آموزشی است.
روستا با ابراز نگرانی از شیوع آفت نخیلات در استان، سوسک سرخرطومی حنایی را جدی ترین آفت معرفی کرد و از رسانهها خواست تا این هشدارها را جدیتر پوشش دهند.
وی افزود: این آفت میتواند هزاران هکتار نخلستان را که سالها زحمت برای به ثمر نشستن کشیدهاند، نابود کند و حفظ سرمایههای سبز استان نیازمند همراهی جدی رسانههاست.
تابوشکنی انجمن کارفرمایی مطبوعات هرمزگان در تجلیل از روابطعمومیها شایسته تقدیر است
رییس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات و رسانههای هرمزگان در دیدار با رییس و کارکنان اداره اطلاعرسانی و روابطعمومی ادارهکل آموزش وپرورش هرمزگان با تاکید بر نقش بیبدیل این نهاد در شرایط فعلی کشور، از خدمات آنان تجلیل کرد و اولویت مان در این دور از قدردانیهای نمادین، تمرکز بر عملکرد دستگاههایی بوده است که در جنگ تحمیلی سوم، با کنشگری فعال و هوشمندانه در خط مقدم نبرد رسانهای قرار داشتهاند.
نعمتی افزود: ادارهکل آموزش و پرورش هرمزگان بهواسطه گستره مخاطبان و نقش کلیدی در جهاد تبیین و اقناعسازی افکار عمومی، یکی از کانونهای فعال و موفق در این عرصه است و عملکرد روابطعمومی این مجموعه در مدیریت پیام و ارتباطات، شایسته تقدیر است.
رییس اداره اطلاعرسانی و روابطعمومی ادارهکل آموزش وپرورش هرمزگان نیز ضمن قدردانی از حضور اعضای انجمن در ادارهکل آموزش و پرورش و تجلیل از کارکنان روابطعمومی این دستگاه، گفت: اقدام انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان «طرحی نو و بدیع» است.
علی کرمزاده افزود: این روابطعمومیها هستند که از رسانهها تجلیل میکنند اما این تابوشکنی انجمن و پیشقدم شدن برای قدردانی از روابطعمومیها، حرکتی جالب، زیبا و شایسته سپاس است و به نوبه خود از این اقدام ارزشمند تشکر میکنم.
وی با اشاره به ساختار ارتباطی این مجموعه تصریح کرد: در استان هرمزگان ۲۵ منطقه آموزشی وجود دارد که در هر منطقه یک کارشناس روابطعمومی فعالیت میکند و در روابطعمومی ادارهکل نیز سه نفر مشغول به کار هستیم و سیاست اصلی ما، ارتباط موثر با رسانهها است و رسانههای هرمزگان نیز انصافاً در انعکاس رویدادهای آموزش و پرورش پای کار هستند و همراهی جدی با روابطعمومی دارند.
کرمزاده ادامه داد: در ارزیابی سال گذشته وزارت آموزش و پرورش، روابطعمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان در زمره روابطعمومیهای پیشرو معرفی شد؛ موفقیتی که بدون همراهی رسانهها و تلاش مشترک، دستیافتنی نبود.
وی با اشاره به نقش رسانهها در بازتاب رویدادهای حساس و تلخ، خاطرنشان کرد: در نخستین روز جنگ ۴۰ روزه، حادثه تلخ و دلخراش حمله ددمنشانه دشمن آمریکایی_صهیونیستی به دبستان شجرهطیبه در میناب رخ داد که طی آن ۱۶۸ کودک معصوم و بی گناه دانشآموز و فرهنگیان به شهادت رسیدند، در چنین شرایطی روابطعمومی وظیفه سنگینی برای رساندن صدای مظلومیت کودکان دانشآموز شهید این مدرسه به گوش جهانیان داشت؛ از همین رو در همان ساعت نخست در صحنه حاضر شدیم و با کمک رسانهها اتفاق بسیار خوبی رقم خورد.
کرمزاده با تشریح ظرفیتهای اطلاعرسانی آموزش وپرورش استان گفت: علاوه بر بستر رسمی ادارهکل، در پیامرسان «شاد» نیز کانالهای متنوع اطلاعرسانی داریم و در دورهای که واتساپ و اینستاگرام دچار قطعی نبودند در آن فضاها نیز فعال بودیم و پس از رخدادهای اخیر و ایجاد محدودیت در پیامرسانهای خارجی، فعالیت اطلاعرسانی خود را در پیامرسان «بله» راهاندازی کردهایم و بهصورت مستمر اخبار آموزش و پرورش را منتشر میکنیم.
اجرای طرح فاضلاب شهری میناب یک نیاز اساسی است
معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب به اجرای طرح فاضلات شهری در شهر میناب به عنوان یک ضرورت و نیاز اساسی یاد کرد و گفت: در این راستا اقداماتی انجام گرفته ولی نیمه تمام مانده و قطعا با همت بلند و همراهی مدیرعامل آب و فاضلاب استان و حمایتهای استاندار هرمزگان و نماینده مردم شرق هرمزگان و همکاری مردم محقق خواهد شد.
محمد رادمهر در حاشیه تودیع و معارفه مدیر آب وفاضلاب میناب بر اهمیت مدیریت بهینه منابع آبی و ارتقای خدماترسانی به شهروندان تاکید کرد و افزود: آب یکی از حیاتیترین نیازهای جامعه است و باید با برنامهریزی دقیق و مدیریت کارآمد، چالشهای موجود در این حوزه برطرف شود و بحرانهای مربوط به کمآبی در سال گذشته را با کمترین مشکل پشت سر گذاشتیم.
در این مراسم، از تلاشها و خدمات خوشدل در دوران مسئولیت قدردانی و رنجبر به عنوان مدیر آب و فاضلاب شهرستان میناب معرفی شد.
توزیع بیش از ۲۲ هزار بسته گوشت گرم به نیازمندان هرمزگانی
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: در ایام عید سعید قربان، با مشارکت حاجیان، خیران و مراکز نیکوکاری و با همکاری امدادگران این نهاد تعداد ۲۲ هزار و ۸۹۵ بسته گوشت گرم قربانی میان خانوادههای تحت حمایت ایتام و سایر اقشار نیازمند توزیع شد.
حمید باسره ضمن قدردانی از مردم در پویش نذر قربانی هرمزگان، اظهار کرد:در ایام عید سعید قربان در مجموع ۸۲۶ راس گوسفند و بز، ۷۹ راس گاو و ۱۴۷ قطعه مرغ با نیت نذر و قربانی از سوی حاجیان ، خیران و حامیان به کمیته امداد اهدا شد.
وی بیان کرد: پس از ذبح و با رعایت نکات و اصول بهداشتی اعلامی از سوی سازمان دامپزشکی بستهبندی و با همکاری مددکاران کمیته امداد و مراکز نیکوکاری به خانوادهها اهدا شده و برای هر خانواده نیازمند شناسایی شده حدود یک کیلوگرم گوشت توزیع شده است.
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان تصریح کرد: ارزش نقدی گوشتهای قربانی اهدایی به ایتام و نیازمندان استان افزونبر ۳۶ میلیارد و۵۰۵ میلیون تومان برآورد شده است.
تداوم اقدامات کنترلی در نقاط مستعد تکثیر پشه آئدس در بندرلنگه
مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرلنگه گفت: اقدامات مقابله با آئدس با هدف کنترل جمعیت پشههای ناقل بیماری، کاهش مخاطرات بهداشتی و پیشگیری از احتمال انتقال بیماریهای مرتبط، در این شهرستان ادامه دارد.
دکتر مرتضی سالمی اظهار کرد: تیمهای سلامت و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان با حضور میدانی، ضمن پایش وضعیت بهداشت محیط و بررسی نقاط پرخطر، عملیات مهپاشی را در کانونهای احتمالی از جمله کانالها، حاشیه محلات و سایر مناطق مستعد انجام میدهند.
سالمی بیان کرد: اگرچه مهپاشی و مداخلات کنترلی نقش مهمی در کاهش تراکم پشه دارد اما اقدام اصلی و پایدار، حذف زیستگاهها و تداوم برنامههای بهسازی محیط است و در همین راستا ضروری است که شهروندان با جلوگیری از ایجاد آبهای راکد در منازل، محل کار و محیط اطراف در روند کنترل و پیشگیری همکاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: این اقدامات کنترلی بهصورت مستمر و مطابق برنامه در مناطق هدف ادامه خواهد داشت و پایش کانونهای مستعد تکثیر پشه آئدس با حساسیت دنبال میشود.
نجات جان مرد ۶۳ساله غرق شده در ساحل سورو بندرعباس
مسئول اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان بندرعباس گفت: ساعت۱۳:٠۷ دقیقه دهم خردادماه جاری طی تماس با واحد ارتباطات این مرکز مبنی بر اعلام غرق شدگی در خیابان جهانگردی سورو، پس از توصیه لازم به تماس گیرنده قبل از رسیدن اورژانس توسط کارشناس واحد ارتباطات، سریع آمبولانس پایگاه سورو به محل فوریت اعزام شد.
الهام دوراندیش در خصوص این خبر افزود: پس از حضور کارشناسان اورژانس در محل وبررسی اولیه، همچنین تحویل بیمار پس از خارج کردن از آب توسط نجات غریق و حاضران، فرد غرق شده که آقایی ۶۳ ساله بود، پس از دریافت اقدامات درمانی اولیه، جهت بررسی تخصصی تر به بیمارستان سیدالشهدا(ع) نیروی دریایی ارتش اعزام شد.
دوراندیش با اشاره به اینکه با شروع فصل تابستان وتمایل مردم به شنا در آبهای ساحلی، از شهروندان ومسافران خواست از شنا کردن در مناطق ممنوعه که با نصب تابلو مشخص شده خودداری وخاطر نشان کرد: افراد آسیب پذیر چون کودکان و کهنسالان،زنان باردار و به ویزه افرادی که آشنایی با فنون شنا نداشته از شناکردن در مناطق پرخطر وحادثه خیز جدا پرهیز کنند.
معدومسازی ۵۵۰ کیلوگرم موادغذایی در بندرعباس
در راستای اجرای برنامههای نظارتی و پایش مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، تیم بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با حضور در ورودی شهر، محور بندرعباس -سیرجان (باباغلام)، از واحدهای صنفی این منطقه بازدید کردند و موفق به شناسایی و معدوم سازی ۵۵۰کیلوگرم موادغذایی فاسد شدند.
رییس مرکز بهداشت بندرعباس در این خصوص گفت: تیمهای نظارتی بهداشت محیط مرکز بهداشت، در قالب سه تیم بازرسی با هدف بررسی وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اطمینان از رعایت کامل اصول بهداشتی و استانداردهای لازم در فرآیند تولید، نگهداری و عرضه محصولات غذایی، از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ورودی شهر، محور بندرعباس_سیرجان (باباغلام)، بازدید کردند.
دکتر اصغر زائری افزود: در جریان این بازرسیها، کارشناسان بهداشت محیط ضمن ارزیابی رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۱۹ مورد سنجش پرتابل انجام دادند که در نتیجه این نظارتها، ۳ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی، اخطاریه بهداشتی دریافت کردند.
وی تصریح کرد: به منظور حفظ سلامت عمومی جامعه و جلوگیری از توزیع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته ۵۵۰ کیلوگرم از انواع مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیرقابل مصرف شناسایی و معدوم شد.
رییس مرکز بهداشت بندرعباس از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ به مرکز بهداشت گزارش دهند تا اقدامات لازم انجام دهند.
برداشت ۲۲۰ تن گندم از بخش تخت بندرعباس
مدیر جهادکشاورزی بندرعباس از پایان عملیات برداشت گندم از سطح ۱۰۰ هکتار در بخش تخت خبر داد و گفت: برداشت محصول در این منطقه از اواخر فروردین آغاز شده و با تلاش کشاورزان و نظارت فنی کارشناسان به پایان رسید.
سلمان انصاری با اعلام این خبر تصریح کرد: در سال زراعی جاری از مجموع ۱۰۰ هکتار سطح گندم کشت شده در بخش تخت، افزونبر ۲۲۰ تن محصول برداشت شد که تمامی آن جهت تامین نیازهای منطقه، به مراکز خرید فعال در سطح شهرستان تحویل داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط اقلیمی منطقه، بیشترین رقم گندم کشتشده در این اراضی، رقم «چمران ۲» بوده است که عملکرد مطلوبی را در این فصل زراعی به همراه داشته است.




















