افزایش ۲ درصدی قیمت نفت هم‌زمان با تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا | انتظارات برای تمدید توافق آتش‌بس کم‌رنگ شد | پیش‌روی بیشتر اسرائیل در لبنان سطح تنش را بالاتر برد

اقتصادنیوز دوشنبه 11 خرداد 1405 - 10:20
اقتصادنیوز: قیمت نفت روز دوشنبه پس از تبادل آتش ایران و آمریکا و دستور اسرائیل برای پیش‌روی بیشتر در لبنان و احتمال گسترش عملیات نظامی در بیروت، بیش از ۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، رویترز در گزارشی نوشت: قیمت نفت خام آمریکا با ۲.۲۹ دلار یا ۲.۶۲ درصد افزایش به ۸۹.۶۵ دلار در هر بشکه و قیمت نفت برنت با ۲.۰۵ دلار یا ۲.۲۵ درصد افزایش به ۹۳.۱۷ دلار در هر بشکه رسید.

تشدید درگیری‌ها، که دقیقاً پس از میزبانی ایالات متحده آمریکا از مذاکرات صلح اسرائیل و لبنان در واشنگتن در روز جمعه رخ داد، انتظارات مبنی بر اینکه واشنگتن و تهران به زودی تمدید توافق آتش‌بس خود را اعلام کنند، کم‌رنگ کرد؛ توافقی که باعث شده بود قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا در روز جمعه به ترتیب ۱.۸ و ۱.۷ درصد کاهش یابد.

طی روزهای اخیر تنش‌های نظامی بین آمریکا و ایران شدت گرفته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه گفت که به زودی در مورد توافق پیشنهادی برای تمدید آتش‌بس با ایران که در اوایل آوریل اعلام شد، تصمیم خواهد گرفت و به مذاکره‌کنندگان زمان بیشتری می‌دهد تا به دنبال پایان دائمی این درگیری باشند و راه حلی برای اختلاف اساسی بر سر برنامه هسته‌ای ایران پیدا کنند.

تنش بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله کلید هرگونه توافق خواهد بود و ایران نیز بارها گفته است که لبنان باید در آن گنجانده شود. یک مقام آمریکایی روز یک‌شنبه گفت که ایالات متحده طرحی «کاهش تدریجی تنش» را پیشنهاد کرده است که بر اساس آن، حزب‌الله ابتدا حملات به اسرائیل را در ازای خودداری تل آویو از تشدید تنش در بیروت متوقف می‌کند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.