تورهای سافاری در جنگل‌های گلستان ممنوع شد

فرارو دوشنبه 11 خرداد 1405 - 09:48
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از ممنوعیت تردد خودروهای آفرود، موتورسیکلت و برگزاری تورهای سافاری در تمامی عرصه‌های جنگلی و مناطق تحت حفاظت استان خبر داد و گفت: با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

غدیر حسن‌زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان، اظهار کرد: برخی طبیعت‌گردان با استفاده از خودروهای آفرود و موتورسیکلت وارد عرصه‌های منابع طبیعی و مناطق چهارگانه محیط زیست می‌شوند که علاوه بر تخریب زیستگاه‌های طبیعی، به دلیل ایجاد صدا و ناهنجاری‌های محیطی، آسیب‌های جدی به حیات وحش وارد می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این فعالیت‌ها در سال‌های اخیر تأثیر منفی قابل توجهی بر روند زادآوری گونه‌های حیات وحش داشته و موجب کاهش جمعیت برخی گونه‌ها شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به پیگیری‌های قضایی در این زمینه گفت: مهرماه سال گذشته طی بازدیدی از یکی از مناطق حفاظت‌شده استان با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان، این موضوع مطرح شد و مسئولان قضایی دستور برخورد جدی با متخلفان را صادر کردند.

به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان در روز دوشنبه ۱۱ خردادماه، حسن زاده در پایان تأکید کرد: بر این اساس، تردد خودروهای آفرود، موتورسیکلت و همچنین برگزاری تورهای سافاری در عرصه‌های جنگلی و مناطق تحت مدیریت محیط زیست ممنوع بوده و در صورت مشاهده تخلف، برخورد قانونی لازم با متخلف انجام خواهد شد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.