ادعای مهم درباره توافق احتمالی ایران و آمریکا/ ترامپ پیشنهاد ایران برای رقیق‌سازی ذخایر اورانیوم غنی‌شده در داخل کشور را پذیرفت؟

اقتصادنیوز سه شنبه 05 خرداد 1405 - 09:36
اقتصادنیوز: خبرنگار دراپ‌سایت ادعایی را درباره احتمال پذیرش پیشنهاد ایران برای رقیق‌سازی ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود در داخل کشور و تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سوی ترامپ مطرح کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، مرتضی حسین خبرنگار دراپ‌سایت نوشت: به نظر می‌رسد که ترامپ به سمت پذیرش پیشنهاد ایران برای رقیق‌سازی ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود در داخل کشور و تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به جای ارسال آن به آمریکا، گرایش پیدا کرده است. اگر این موضوع عملی شود، مانع جدی دیگری بر سر راه توافق از طریق مذاکره از میان برداشته خواهد شد.

اشاره خبرنگار دراپ‌سایت به موضع اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکاست که در پستی در فضای مجازی مدعی شد: «اورانیوم غنی‌شده (غبار هسته‌ای!) یا فوراً به ایالات متحده تحویل داده خواهد شد تا به خاک آمریکا برده شده و منهدم گردد، یا ترجیحاً با هماهنگی و همکاری جمهوری اسلامی ایران، در همان مکان منهدم شود، یا در مکانی دیگر که مورد قبول باشد، با نظارت کمیسیون انرژی اتمی یا نهاد معادل آن بر این فرآیند و رویداد.»

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.