تدوین بسته سیاست ارزی‑تجاری در وزارت صمت

عصر ایران شنبه 02 خرداد 1405 - 10:21
معاون سازمان توسعه تجارت ایران از تدوین بسته سیاست ارزی‑تجاری در وزارت صمت خبر داد و گفت: کسی که ارز تولید می‌کند، حق دارد از آن استفاده کند و وظیفه سیاست‌گذار، جهت‌دهی به واردات کالاهای مهم است، نه مداخله در روش بازگشت ارز.

محمدصادق قنادزاده معاون سازمان توسعه تجارت ایران از تدوین بسته سیاست ارزی‑تجاری در وزارت صمت خبر داد و گفت: تمام کدهای تعرفه وارداتی را به سه دسته تقسیم‌بندی کردیم.

به گزارش مهر، دسته اول، کدهای حیاتی و مرتبط با شرایط جنگ که بانک مرکزی موظف به تأمین ارز آن‌هاست. 

دسته دوم، کدهای ضروری (٢۵٧٠ کد تعرفه) که روش‌هایی مثل واردات در مقابل صادرات یا سپرده خود و دیگران برای آن‌ها تعریف شده و دسته سوم، کالاهای مرتبط با حفظ اشتغال که سهمیه ارزی اولیه ندارند و صادرکنندگان باید از محل ارز حاصل از صادرات گروه‌های خاص و در سقف بهینهسازی محدود ارز خود را تأمین کنند.

بر اساس اعلام اتاق ایران، او تأکید کرد: هدف اصلی این است که صادرکننده مالک ارز خود شود.

رجحان با توسعه صادرات است، نه واردات بی‌رویه و غیرضرور . کسی که ارز تولید می‌کند، حق دارد از آن استفاده کند و وظیفه سیاست‌گذار، جهت‌دهی به واردات کالاهای مهم است، نه مداخله در روش بازگشت ارز.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.