تخصیص منابع سلامت با نگاه عدالت محور در مناطق مرزی ضروری است

صدا و سیما شنبه 02 خرداد 1405 - 08:52
معاون پرستاری وزارت بهداشت، بر ضرورت تخصیص منابع با نگاه عدالت محور متناسب با شرایط مناطق مرزی کشور تاکید کرد.

ضرورت تخصیص منابع سلامت با نگاه عدالت محور در مناطق مرزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: نظام سلامت تنها یکی از اجزای اثرگذار بر سلامت جامعه است و حدود ۷۵ درصد عوامل مؤثر بر سلامت، خارج از اختیار مستقیم این نظام قرار دارد.

وی افزود: عواملی مانند فقر، اشتغال، مسکن، تغذیه، شرایط جغرافیایی و حتی کیفیت زیرساخت‌هایی مانند جاده‌ها به‌طور مستقیم بر سلامت مردم اثر می‌گذارند، در حالی که مدیریت آنها خارج از حوزه سلامت است. به همین دلیل، بخش قابل توجهی از بار این مسائل بر دوش نظام سلامت قرار می‌گیرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به فشار‌های اقتصادی بر نظام سلامت گفت: با وجود محدودیت‌های ناشی از تورم و منابع مالی، تلاش مجموعه سلامت کشور بر این است که خدمات درمانی و مراقبتی بدون وقفه و با کیفیت به مردم ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در تخصیص منابع، نگاه عدالت محور متناسب با شرایط مناطق مرزی و میزان بار مراجعات تقویت شود تا خدمات سلامت به شکل مؤثرتری ارائه شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.