عراقچی در گفتگوی شبانه با گوترش عامل اخلال در روند مذاکرات را بیان کرد

افکار نیوز شنبه 02 خرداد 1405 - 08:52
عراقچی موضع‌گیری‌های ضد و نقیض و زیاده‌خواهی‌های آمریکا را عامل اخلال در روند گفتگوها داتست.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، جمعه شب به صورت تلفنی گفتگو کردند.

در این گفتگوی تلفنی درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، به‌ویژه وضعیت منطقه خلیج فارس و دریای عمان، تبادل نظر شد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبیین آخرین وضعیت روند دیپلماتیک موجود برای خاتمه جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران، سوابق بدعهدی آمریکا خصوصا خیانت‌های مکرر به دیپلماسی و تجاوز نظامی علیه ایران به همراه موضع‌گیری‌های ضد و نقیض و زیاده‌خواهی‌های مکرر را عامل اخلال در روند گفتگوها به میانجی‌گری پاکستان دانست.

عراقچی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به رغم سوء ظن شدید به آمریکا، با رویکردی مسئولانه و با جدیت تمام وارد این روند دیپلماتیک شده و برای رسیدن به نتیجه معقول و عادلانه تلاش می‌کند.

در این تماس تلفنی همچنین درباره مباحث کنفرانس بازنگری معاهده عدم اشاعه که در نیویورک در حال برگزاری است، گفتگو شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد با نفی توسل به زور علیه حاکمیت و تمامیت سرزمینی کشورها، بر ضرورت پایبندی به اصول منشور ملل متحد و استفاده از راه‌های دیپلماتیک به منظور برقراری صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.