
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نقی شهابی مجد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو در نشست هماندیشی مدیران و معاونان غذا و داروی سراسر کشور در البرز با اشاره به اهمیت راهبردی سازمان غذا و دارو در نظام سلامت کشور، اظهار داشت: امنیت سلامت، زیربنای تمامی ابعاد امنیت در کشور است. اگر کالاهای سلامتمحور به موقع و با کیفیت در دسترس نباشد، پایداری سایر بخشها نیز مختل خواهد شد.
وی با اشاره به چالشهای منابع مالی، از عزم جدی وزارت بهداشت و سازمان برای تأمین ذخیره استراتژیک خبر داد و گفت: با پیگیریهای ویژه مقام عالی وزارت، کارگروهی در سطح عالی با اختیارات دولتی تشکیل شده است. خوشبختانه بخش مهمی از منابع ریالی تأمین و قراردادهای مربوط به دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک منعقد شده است تا مردم عزیزمان دغدغهای در تأمین کالاهای اساسی نداشته باشند.
شهابی در بخش دیگری از سخنان خود به مدیریت هوشمندانه منابع انسانی اشاره کرد و افزود: سیاست قطعی ما در هشت سال گذشته و پیش رو، تمرکز بر بهرهوری است. ما به دنبال جذب نیروی جدید نیستیم، بلکه معتقدیم با "نگهداشت" سرمایههای انسانی موجود و ایجاد رضایتمندی و انگیزه در آنها، میتوان خروجی سیستم را ارتقا داد.
وی همچنین از ابلاغ مصوبه استفاده از ظرفیت دکترای داروساز جهت جبران کمبود نیروی تخصصی در بخشهای عملیاتی خبر داد.
معاون توسعه سازمان غذا و دارو با تأکید بر لزوم مدیریت فضاهای فیزیکی تصریح کرد: توصیه اکید ما به معاونتها این است که از شروع پروژههای ساختمانی جدید پرهیز کنند. اولویت اصلی ما تجهیز آزمایشگاهها و بهروزرسانی زیرساختهای نظارتی است. باید از فضاهای موجود با نگاهی تخصصی و تکنیکال بهترین استفاده را برد.
به گزارش تنها مرجع رسمی اخبار سازمان غذا و دارو " ایفدانا"، وی در پایان، تعامل نزدیک میان دانشگاههای علوم پزشکی و سازمان مرکزی را کلید حل مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: مدیران کل سازمان موظف شدهاند برای حل فصل چالشهای مالی و عملیاتی، ارتباط مستقیمی با معاونتهای استانی داشته باشند. روش ما "حل مسئله" به صورت میدانی و پویاست تا دسترسی مردم به دارو و تجهیزات در کمترین زمان ممکن تسهیل شود.