واردات 9 هزار دستگاه خودرو خارجی به کشور از ابتدای امسال

عصر ایران چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:34
معاون ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت افزود: سال 1403 تعداد 60 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شد، سال 1404 علی رغم مشکلات و جنگ‌های تحمیلی، 75 هزار دستگاه خودرو از گمرکات کشور ترخیص و وارد شدند که حاکی از رشد واردات نسبت به سال 1403 است.

حامد عاملی معاون ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت گفت: از ابتدای سال بیش از 9 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده است و ثبت سفارش‌های جدید از ماه آینده باز می‌شود.

به گزارش تسنیم، وی اظهار کرد: وزیر صمت دستور داده است که مسائل اداری تمام خودرو‌های موجود در گمرکات حل و فصل شود و خودرو‌ها به سرعت ترخیص شوند.

وی گفت: ثبت سفارش‌های سال گذشته همگی معتبر است و می‌توانند خودرو‌ها را وارد و عرضه کنند، همچنین در حال بررسی موضوع ثبت سفارش‌های جدید با بانک مرکزی هستیم تا بحث منشاء ارزی را حل کنیم و ثبت سفارش‌های جدید هم ظرف یکماه آینده انجام خواهد شد.

معاون ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت افزود: سال 1403 تعداد 60 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شد، سال 1404 علی رغم مشکلات و جنگ‌های تحمیلی، 75 هزار دستگاه خودرو از گمرکات کشور ترخیص و وارد شدند که حاکی از رشد واردات نسبت به سال 1403 است.

عاملی گفت: امسال هم برنامه ریزی شده تا مسیر واردات خودرو هموار شود و واردات ادامه یابد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید