درصد بالایی از مصرف سوخت به خودرو‌های فرسوده اختصاص دارد

صدا و سیما چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:32
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هم‌اکنون درصد بالایی از مصرف سوخت به خودرو‌های فرسوده اختصاص دارد که از رده خارج کردن آنها به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند.

درصد بالایی از مصرف سوخت به خودروهای فرسوده اختصاص

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ جعفر قادری با بیان اینکه در شرایط کنونی باید استفاده از روش‌های غیرقیمتی در خصوص بنزین در دستور کار قرار گیرد، گفت: استفاده هرچه بیش‌تر از سیستم حمل‌ونقل عمومی، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، استفاده از سوخت‌های جایگزین همانند سی‌ان‌جی و غیره را می‌توان از دیگر راهکارهای کاهش مصرف بنزین دانست.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون درصد بالایی از مصرف سوخت به خودروهای فرسوده اختصاص دارد که از رده خارج کردن آنها به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند، افزود: در موضوع صرفه‌جویی انرژی نباید از بحث فرهنگ‌سازی نیز غافل شویم، در این خصوص نیز می‌توان اقدام‌های موثری انجام داد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ظرفیت مناسب بخش حمل‌ونقل ریلی تصریح کرد: باید از این ظرفیت برای کاهش مصرف سوخت بهره‌مند شد، همچنین تشویق مردم به استفاده از حمل‌ونقل عمومی، محدودیت‌های طرح ترافیک برای کلانشهرها نیز می‌تواند موثر باشد.

قادری در پایان عملکرد وزارت نفت در جنگ تحمیلی سوم را قابل دفاع دانست و بیان کرد: با وجود تمامی محدودیت‌هایی که در شرایط جنگی وجود دارد، کمبودی در عرضه سوخت احساس نشد که این عملکرد قابل تقدیر است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.