حماس افتتاح سفارت سومالی‌لند در قدس اشغالی را محکوم کرد

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:31
جنبش مقاومت حماس با صدور بیانیه‌ای تصمیم افتتاح سفارت اقلیم تجزیه طلب سومالی‌لند در قدس اشغالی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم اقلیم جدایی‌طلب سومالی‌لند برای ادامه روند عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی و اعلام قصد افتتاح سفارت در شهر قدس اشغالی تجاوز و تعرضی آشکار به حقوق ملت فلسطین و همسویی علنی با پروژه‌های یهودی‌سازی است که فلسطین و اماکن مقدس آن را هدف قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: این‌گونه اقدامات خطرناک و غیرقابل قبول نقض اجماع عربی و اسلامی در حمایت از حقوق ملت فلسطین محسوب می‌شود و اشغالگران را برای ادامه جنایات و تجاوزات روزافزون علیه مردم، سرزمین‌ و مقدسات ما تشویق می‌کند.

جنبش حماس از اقلیم جدایی طلب سومالی‌لند خواست فوراً از مسیر عادی‌سازی مخرب عقب‌نشینی کند و به رژیم صهیونیستی هیچگونه پوشش سیاسی یا معنوی ندهد؛ به ‌ویژه در شرایطی که این رژیم با افزایش انزوای بین‌المللی و پیگردهای حقوقی علیه سران خود به دلیل ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کشی مواجه است.

حماس از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست که اقدامات فوری و بازدارنده‌ای برای جلوگیری از ادامه این اقدامات باطل و غیرقانونی در منطقه اتخاذ کنند و برای ایجاد یک چتر حمایتی سیاسی و دیپلماتیک برای قدس و تمام سرزمین‌های اشغالی فلسطین تلاش کنند و با هرگونه تلاشی برای تضعیف اجماع عربی و اسلامی در مورد آرمان فلسطین مقابله کنند.

منابع خبری رژیم صهیونیستی امروز گزارش دادند که اقلیم جدایی طلب سومالی‌لند اعلام کرده است قصد دارد سفارتی در شهر قدس اشغالی افتتاح کند.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.