اسرائیل بیش از ۴۰ قایق «ناوگان آزادی» را توقیف و ۳۰۰ فعال را بازداشت کرد

فرارو سه شنبه 29 اردیبهشت 1405 - 14:38
یک رسانه عبری از توقیف ۴۰ قایق «ناوگان آزادی» از سوی اسرائیل خبر داد.

یک وبگاه عبری به نقل از یک منبع امنیتی نوشت: بیش از ۴۰ کشتی ناوگان «صمود» توقیف و بیش از ۳۰۰ نفر از اعضای ناوگان بازداشت شدند. نیروهای اسرائیلی هنوز تمام کشتی‌های ناوگان را توقیف نکرده‌اند و کشتی‌های باقی‌مانده هنوز در دریا هستند. 

به گزارش ایسنا به نقل از واللا، از سوی دیگر کمیته بین‌المللی شکستن محاصره غزه اعلام کرد: اسرائیل ده‌ها شهروند از بیش از ۴۰ کشور جهان را در آب‌های بین‌المللی ربوده است. این کشورها باید در مورد حاکمیت و حفاظت از شهروندان خود موضع قوی و محکمی اتخاذ کنند. جهان باید به مقابله با اسرائیل بپردازد که سرزمین فلسطین را غصب کرده و امروز شهروندان ۴۰ کشور را ربوده است. 

ناوگان جهانی صمود اخیرا اعلام کرده بود قصد دارد محاصره اسرائیل علیه غزه را هم از طریق زمینی و هم دریایی به چالش بکشد. 

در آوریل ۲۰۲۶، نیروی دریایی اسرائیل ۲۲ فروند از ۵۸ قایق این ناوگان را در آب‌های بین‌المللی نزدیک یونان توقیف و ۱۷۵ فعال را بازداشت کردند.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.