افزایش 30 درصدی سقف خسارت بیمه ساختمان‌ها

عصر ایران سه شنبه 29 اردیبهشت 1405 - 13:16
رییس صندوق بیمه حوادث ساختمان گفت: امسال طبق آیین‌نامه اجرائی قانون، دولت پرداخت 50 درصد از حق بیمه واحدهای مسکونی را متقبل شده است.

موضوع تأمین امنیت خاطر شهروندان در برابر حوادث غیرمترقبه همواره یکی از اولویت‌های حوزه بیمه بوده است؛ در همین راستا،شمس اله سلامی رییس هیات عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان از افزایش 30 درصدی سقف تعهدات این صندوق در سال 1405 نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش تسنیم، بر اساس اظهارات سلامی، این افزایش سقف تعهدات که در پی تصویب و ابلاغ قانون بودجه سال 1405 کل کشور صورت گرفته، به این معناست که حداکثر تعهد صندوق برای جبران خسارت واحدهای مسکونی شهری به 172 میلیون تومان و برای واحدهای مسکونی روستایی به 137 میلیون تومان ارتقا یافته است. وی تصریح کرد که مبالغ پرداختی به زیان‌دیدگان، متناسب با میزان و سطح خسارت وارده به واحدهای مسکونی تعیین و پرداخت می‌شود.

رییس هیات عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان با اشاره به رویکرد حمایتی دولت در این حوزه، افزود: امسال طبق آیین‌نامه اجرائی قانون، دولت پرداخت 50 درصد از حق بیمه واحدهای مسکونی را متقبل شده است.

همچنین با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، مددجویان سازمان بهزیستی و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از پرداخت حق بیمه معاف شده‌اند و سهم این افراد نیز مستقیماً توسط دولت پرداخت می‌شود.

این صندوق امیدوار است با افزایش سقف تعهدات و تداوم مشارکت مؤثر دولت، گام مؤثری در جهت جبران بخشی از خسارات ناشی از حوادث طبیعی و کاهش بار مالی تحمیل شده بر خانوارها در شرایط بحرانی برداشته شود.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.