تأکید بر ضرورت تخصیص ارز برای تجهیزات استراتژیک دندانپزشکی

صدا و سیما چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 16:12
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواستار اختصاص سهم مشخصی از منابع ارزی تجهیزات پزشکی به تجهیزات استراتژیک دندانپزشکی و تقویت پوشش بیمه‌ای خدمات این حوزه شد.

تأکید بر ضرورت تخصیص ارز برای تجهیزات استراتژیک دندانپزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر ضرورت تصمیم‌گیری‌های به‌موقع و عملیاتی در حوزه سلامت دهان و دندان، خواستار اختصاص سهم مشخصی از منابع ارزی تجهیزات پزشکی به تجهیزات استراتژیک دندانپزشکی و تقویت پوشش بیمه‌ای خدمات این حوزه شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات تخصصی با حضور مسئولان فرآیند‌ها یا پیگیری موضوعات از طریق مکاتبات رسمی، گفت: حجم بالایی از مطالب، درخواست‌ها و مستندات آماده شده که باید به‌صورت منسجم پیگیری شوند تا به تصمیم نهایی برسند.

محمدرضا ظفرقندی با اشاره به چالش‌های ارزی گفت: با توجه به شرایط موجود و افزایش هزینه‌ها، ضروری است بخشی از منابع ارزی تجهیزات پزشکی به مواد و تجهیزات استراتژیک دندانپزشکی اختصاص یابد.

ظفرقندی با اشاره به لزوم توجه به فشار اقتصادی بر بیماران و ارائه‌دهندگان خدمات دندانپزشکی، افزود: بخشی از این هزینه‌ها نباید به‌طور مستقیم بر دوش بیمار یا پزشک با سال‌ها تجربه قرار گیرد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع آموزش و پژوهش دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: در زمینه تأسیس دانشکده‌ها، پذیرش دانشجو و ایجاد ظرفیت‌های مشترک آموزشی و پژوهشی، باید زیرساخت‌ها، تجهیزات و امکانات به‌طور کامل فراهم باشد و صرفاً افزایش تعداد دانشجو بدون تأمین امکانات لازم، راهگشا نخواهد بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.