نخستین اجرای ارکستر سمفونیک تهران با «از فراسوی مرزها…»

صدا و سیما چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 13:52
ارکستر سمفونیک تهران در نخستین اجرای رسمی خود در سال جدید، با عنوان «از فراسوی مرزها…» و رهبری مهمان امید محرابی در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

اجرای ارکستر سمفونیک تهران با «از فراسوی مرزها…»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ارکستر سمفونیک تهران در نخستین اجرای رسمی خود در سال ۱۴۰۵، با رویکردی تازه و در ادامه سیاست‌های نوین شورای هنری، اجرای تازه خود را برگزار می‌کند؛ رویکردی که این بار با هدف میدان دادن به رهبران جوان ارکستر شکل گرفته و قرار است فصل تازه‌ای را در مسیر فعالیت‌های این ارکستر باسابقه رقم بزند.

پس از آنکه شورای هنری ارکستر سمفونیک تهران در سال گذشته با تمرکز بر حمایت از آهنگسازان جوان، فرصت اجرای آثار نسل تازه آهنگسازی را فراهم کرد، اکنون در سال جدید سیاست حمایتی خود را متوجه رهبران جوان کرده است؛ مسیری که نخستین گام آن با اجرای کنسرت «از فراسوی مرزها…» و حضور امید محرابی به عنوان رهبر مهمان برداشته می‌شود.

در این کنسرت، آثاری از آهنگسازان برجسته جهان و کشور از جمله لودویگ فان بتهوون، پیوتر ایلیچ چایکوفسکی، فکرت امیرف، حشمت سنجری و قطعاتی از اپرای مشهور «کاوالریا روستیکانا» اثر پیترو ماسکانی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد؛ آثاری که هر یک نماینده بخشی از میراث موسیقی کلاسیک جهان هستند و در کنار یکدیگر، فضایی متنوع و پرشکوه را برای مخاطبان رقم خواهند زد.

عنوان «از فراسوی مرزها…» نیز بر همین نگاه بین‌المللی و گفت‌وگوی فرهنگی از مسیر موسیقی تأکید دارد؛ اجرایی که تلاش می‌کند با عبور از مرز‌های جغرافیایی، مخاطب را به سفری میان فرهنگ‌ها، سبک‌ها و روایت‌های موسیقایی ببرد.

اجرای ارکستر سمفونیک تهران با عنوان «فراسوی مرزها…» پنجشنبه (۳۱ اردیبهشت ماه) ساعت ۲۱ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.