ساواک در خیابان‌های آلمان؛جولان جلّادان پهلوی برای تهدید مردم ایران

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 13:04
ساواک یادآور شکنجه‌های دیکتاتوری پهلوی است اما حضور گروهی با نماد آن در اروپا، اعلام رسمی تطهیر آن جنایات است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، در روزهای گذشته، تجمع هواداران رضا پهلوی و جبهه ضدایرانی، در رگنسبورگ آلمان صحنه‌ای عجیب و غریب به دنیا مخابره کرد؛ هواداران وی نه تنها بنرها و پرچم‌هایی با آرم رسمی ساواک در دست داشتند، بلکه تی‌شرت‌هایی منقش به این نماد را بر تن کرده بودند.

ساواک برای همه ایرانی‌ها و حتی در خارج کشور، یادآور کمیته مشترک ضد خرابکاری و شکنجه‌گاه‌های مخوف دیکتاتوری پهلوی است اما حضور یک گروه با این نماد در قلب اروپا را باید اعلام رسمی تحسین جنایت دانست.

البته این نخستین بار نیست که سلطنت‌طلبان برای ساواک شأن و منزلت قائل می‌شوند. سال 1401، حضور پرویز ثابتی، یکی از مقامات ارشد و بدنام ساواک، در تجمعات سلطنت‌طلبان در واشنگتن با استقبال و وجد آنها روبرو شد. استمرار این رفتاری، یک الگوی مشخص را ترسیم می‌کند و نشان می‌دهد در قاموس سیاسی این جریان، جای جلاد و شهید کاملا آگاهانه عوض می‌شود؛ این یعنی ما نه با یک اشتباه، بلکه با یک منش دیکتاتورخواهانه روبه‌رو هستیم.

سکوت رضا پهلوی هم در قبال این اقدام، از هر فریادی رساتر است و عدم محکومیت این عمل توسط وی به معنای تأیید آن است و رسماً این پیام را به دنیا می‌دهد که مسیر وی برخلاف شعارهایش، دیکتاتوری است نه دموکراسی! چنانچه در جزوه گذاری که منتشر کرده بود یکی از نهادهای تاسیسی ساواک بود که تنها به شخص وی پاسخگو است.

کشورهای اروپایی هم که امروز شاهد راهپیمایی با پرچم ساواک در خیابان‌های خود هستند، باید از خود بپرسند که واکنش‌شان به راهپیمایی افرادی با لباس «اس اس» یا «گشتاپو» چه خواهد بود؟ چراکه ساواک در افکار عمومی جهان همان و در اسناد حقوق بشری به همان اندازه مجرم و منفور است و نهادینه کردن نماد یک سازمان متهم به نقض سیستماتیک حقوق بشر در ملأ عام، نقض روح قوانین ضد نفرت‌پراکنی و شعارهای اتحادیه اروپا است و دولت آلمان و سایر دولت‌های میزبان، نه تنها حق، بلکه وظیفه دارند با چنین اقدامات تحریک‌آمیزی که خشونت دولتی را تطهیر می‌کند، برخورد کنند.

البته این اقدام یک حماقت سیاسی پرسود برای ایرانیان است؛ رضا پهلوی و حامیانش سال‌هاست تلاش می‌کنند برای پیشبرد پروژه براندازی، خود را چهره‌ای مدرن و دموکرات‌ جا بزنند اما نمایش پرچم ساواک، تمام این سرمایه‌گذاری رسانه‌ای و لابی‌گری سیاسی را یک‌شبه بر باد داده و ذات واقعی دیاسپورای جنگ‌طلب را بیش از هر تحلیل و کتابی، برای افکار عمومی جهان رو می‌کند.

ساواک , رژیم پهلوی , جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران ,

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.