
به گزارش خبرگزاری صداوسیما سرهنگ گاربا حکیمی وزیر بهداشت نیجر همزمان با هفته جهانی صلیب سرخ و هلالاحمر با حضور در مرکز سلامت خارج از کشور جمعیت هلالاحمر ایران در نیامی، ضمن افتتاح بخش مدرن دندانپزشکی این مرکز، آن را نمادی از نوعدوستی بدون مرز جمعیت هلالاحمر جمهوری اسلامی ایران در قلب آفریقا توصیف کرد.
وی به مناسبت هفته جهانی صلیب سرخ و هلالاحمر و در پاسخ به دعوت رسمی مسئولان پلیکلینیک جمهوری اسلامی ایران در نیامی، از این مرکز جامع درمانی بازدید کرد. این نخستین بازدید یک مقام عالیرتبه وزارت بهداشت نیجر از این مرکز در دو دهه اخیر محسوب میشود که با استقبال گرم سفیر ایران در نیجر و دکتر شاهین حبیبزاده، مدیرکل پلیکلینیک، همراه بود.
در این بازدید که با هدف بررسی راههای تقویت همکاریهای بهداشتی میان تهران و نیامی انجام شد، وزیر بهداشت نیجر از بخشهای تخصصی مختلفی از جمله آزمایشگاه پیشرفته، سونوگرافی، رادیولوژی مدرن، داروخانه و اتاقهای درمان بازدید کرد. نقطه اوج این رویداد، افتتاح رسمیبخش جدید دندانپزشکی این پلیکلینیک توسط وزیر گاربا حکیمی بود؛ بخشی که به گفته مسئولان، به طور کامل به تجهیزات نو و پیشرفته مجهز شده است.
وزیر بهداشت نیجر در این مراسم، با تبریک هفته جهانی صلیب سرخ و هلالاحمر، با تمجید از اقدامات بشردوستانه ایران تصریح کرد: امروز فرصتی مغتنم بود تا از نزدیک شاهد امکانات و خدماتی باشیم که برای مراقبت بهداشتی مردم فراهم شده است. در مجموع، از آنچه دیدیم و شنیدیم، عمیقاً رضایت داریم. این مرکز نماد واقعی نوعدوستی بدون مرز جمعیت هلالاحمر ایران در قلب آفریقاست.
وی افزود: ما مسئولان این مرکز را تشویق میکنیم تا همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و نیجر در حوزه سلامت، بیش از پیش گسترش یابد و ثمربخشتر شود.
در این مراسم، دفتر یادبود پلیکلینیک به وزیر بهداشت نیجر تقدیم و یادداشتی توسط وی در آن ثبت شد تا این دیدار تاریخی به عنوان نمادی از همبستگی دو کشور در حوزه سلامت ماندگار شود.