موضوع گرانی‌ها دغدغه اصلی مجمع نمایندگان استان تهران در دیدار با استاندار

صدا و سیما سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 13:18
رئیس مجمع نمایندگان استان تهران، در تشریح جزئیات جلسه رسمی این مجمع با استاندار تهران گفت: در این نشست ، مهم‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، سید علی یزدی‌خواه با اشاره به محور‌های اصلی این جلسه افزود: موضوعاتی همچون مسکن، اجاره‌بها، گرانی قیمت‌ها، پدافند غیرعامل، مسائل مربوط به انرژی، وضعیت واحد‌های مسکونی شخصی آسیب‌دیده، نحوه بازسازی، برآورد و جبران خسارت‌ها، تأمین سوخت، توسعه انرژی‌های پاک و نیز عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: نمایندگان در این نشست دغدغه‌های خود را که برخاسته از مطالبات مردمی است، مطرح کردند و استاندار تهران و معاونان وی نیز درباره موضوعات مختلف، پاسخ‌ها و توضیحات لازم را ارائه دادند.
وی با اشاره به برخی اختیارات اخذشده از سوی استانداری تهران از دولت اظهار کرد: این اختیارات در جهت تسهیل امور در حوزه‌های مختلف، به‌ویژه واردات کالا، تأمین اقلام اساسی و در دسترس قرار دادن این کالا‌ها برای مردم، حائز اهمیت است.
یزدی‌خواه با تأکید بر اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مطرح‌شده از سوی نمایندگان، موضوع گرانی‌ها بوده است، گفت: بخشی از افزایش قیمت‌ها ممکن است ناشی از رشد دستمزد‌ها و هزینه‌های سوخت و انرژی باشد، اما در بسیاری از موارد این افزایش‌ها طبیعی و قابل قبول نیست؛ چراکه کالا‌های اساسی، مواد اولیه و تولیدات مورد نیاز در انبار‌ها و چرخه تولید موجود است و کمبودی از این جهت وجود ندارد.
وی افزود: مطالبه جدی نمایندگان این بود که دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌های مسئول، نقش نظارتی و تنظیم‌گری خود را با جدیت بیشتری ایفا کنند تا بازار از وضعیت فعلی فاصله بگیرد و فشار کمتری به مردم وارد شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه با اشاره به موضوع نظارت بر بازار و عملکرد تعزیرات تصریح کرد: با وجود اقدامات انجام‌شده، این تلاش‌ها هنوز کافی نیست و اثر آن در کف بازار محدود است. به گفته وی، قرار است در روز‌های آینده جلسه مشترکی با وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی برای پیگیری مسائل و دغدغه‌های استان تهران برگزار شود.
یزدی‌خواه همچنین درباره نحوه تعامل استاندار تهران با نمایندگان گفت: تعامل استاندار با مجمع نمایندگان استان تهران بسیار خوب بوده است. اگرچه در برخی موارد، انتقاداتی از سوی یکی دو نماینده مطرح شد، اما در مجموع نمایندگان از تلاش‌ها و حضور میدانی استاندار تهران و معاونان وی در صحنه‌های مختلف قدردانی کردند.
وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه تأمین سوخت، برق و کالا‌های اساسی اظهار داشت: با وجود برخی آسیب‌ها به زیرساخت‌ها و انبار‌های استان، مردم تهران در حوزه تأمین سوخت و برق با کمبود جدی مواجه نشدند. همچنین در حوزه تأمین آرد و کالا‌های اساسی نیز اقدامات مؤثری صورت گرفته تا آرامش بازار حفظ شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در پایان با تأکید بر تداوم پیگیری مطالبات مردم خاطرنشان کرد: موضوعاتی همچون مسکن، اجاره‌بها، قیمت کالا‌های اساسی و رسیدگی به مشکلات ساختاری استان تهران، نیازمند تصمیم‌گیری و پیگیری مستمر است و این مسائل در جلسات بعدی نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.