
به گزارش خبرگزاری صداوسیما سردار حسین رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی در قرارگاه مشترک مبارزه با احتکار و گران فروشی با اشاره به اینکه به منظور مقابله جدی، قاطع و همه جانبه با پدیده شوم احتکار و گران فروشی قرارگاهی مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی برای رصد و پیگیری بازار تشکیل شد، گفت: گرانیهای افسار گسیخته در روزهای اخیربه هیچ وجه قابل قبول و پذیرفتنی نیست.
وی با تاکید بر این که در جنگ ترکیبی و همه جانبه دشمن حمله به زیر ساختهای اقتصادی و در مجموع ایجاد گرانی و افزایش کالا به منظوره ایجاد جو نارضایتی از جمله مهمترین اهداف مورد نظر دشمنان است افزود: نباید اجازه دهیم که برخی افراد زیاده خواه و سود جو برای کسب سودهای باد آورده امنیت اقتصادی و روانی جامعه را تضعیف و موجبات آزردگی مردم را فراهم نماید.
وی با تاکید بر اینکه همه دستگاههای متولی و نظارتی فعال در حوزه اقتصادی از جمله تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، اصناف باید قاطعانه ماموریتهای ذاتی خود را انجام دهند و هیچگونه اغماض و کوتاهی و تعلل در این زمینه پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: باید با منشاءهای اصلی شکل گیری گرانی برخورد شود و اجازه ندهیم هیچ کس از شرایط موجود با گران فروشی و احتکار کالا، امنیت کشورمان را مخدوش کند.
سردار رحیمی با اشاره به اینکه تعیین قیمتها و اعلام عمومی قیمت کالای اساسی از طریق رسانهها میتواند مانع از سو استفاده فرصت طلبان برای افزایش بی ضابطه قیمت کالا شود، گفت: عرضه کالااز طریق فروشگاههای زنجیرهای و بزرگ و با سود تعیین شده میتواند در کنترل قیمتها و ثبات بازار و دسترسی سریع و آسان و مطلوب مردم به کالای اساسی تاثیر گذار باشد.
وی با اشاره به این که افزایش بی رویه قیمتها در افزایش نرخ دیگر خدمات عمومی نیز تاثیر گذار است، افزود: باید با گرانی افسار گسیخته، احتکار، امتناع از عرضه کالا و دیگر دلایل و عواملی که در افزایش بی رویه قیمت کالا تاثیر مخرب دارند با جدیت و قاطعانه برخورد شود.
سردار رحیمی با اشاره به اینکه از امروز اتاق رصد وضعیت عملیات مشترک پلیس و سازمان تعزیرات در مرکز و سراسر کشور فعال میشود، تصریح کرد: باید اثار تشکیل این قرارگاه در کنترل قیمتها و مقابله با گران فروشی و احتکار کالا به صورت روزانه رصد، کنترل و بررسی شود.
وی افزود: لازم است که با تلاشهای صورت گرفته و با فعالیت این قرارگاه شاهد ثبات وآرامش محسوسی در معیشت مردم و همچنین در ثبات بازار باشیم.
در ابتدای این جلسه سردار رحیمی با اشاره به اینکه دشمن سفاک و خون ریز آمریکایی و صهیونی با حمله ناجوانمردانه به کشورمان به دنبال بلعیدن ایران عزیزمان است، گفت: در جنگ تحمیلی سوم شاهد حماسه آفرینی و مبعوث شدن ملت بزرگ ایران در صحنهها و میادین محتلف نظامی، فرهنگی، هنری و ... بودیم همانگونه که امام عزیز شهیدمان آن را وعده داده بودند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه ایران امروز در واقع عمود خیمه اسلام ناب محمدی است که نباید به زمین بیفتد، ادامه داد: در این عرصه همه باید با ایثار و مجاهدت دین خود را به این کشور و مردم عزیزمان ادا نماییم چرا که در شرایط موجود کمترین کوتاهی و بی تفاوتی گناهی بزرگ و نابخشودنی است.