کوتاهی سیاست‌گذاران باعث وابستگی اطلاعات ارزی کشور به امارات شد

خبرگزاری مهر سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 00:07
وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در برنامه تلویزییونی شبکه خبر گفت: کوتاهی سیاست‌گذاران باعث وابستگی اطلاعات ارزی کشور به امارات شد، ولی امکان جایگزینی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در برنامه تلویزییونی شبکه خبر گفت: کوتاهی سیاست‌گذاران باعث وابستگی اطلاعات ارزی کشور به امارات شد، ولی امکان جایگزینی وجود دارد.

وی افزود: نقشی که امارات در اقتصاد ایران ایفا می‌کرد با تشویق صرافی‌ها و حتی بانک صادرات و ملی بود که بتواند تبدیل به تمرکز اطلاعات اقتصادی و مالی ایران شود.

خاندوزی ادامه داد: این موضوع کوتاهی سیاست‌گذاران ما در چنین وابستگی بود که البته حتماً می‌توان آن را از بین برد و مصوبات شورای امنیت ملی کشور بود که باید این مسیر هم در لجستیک و هم در تسویه‌های ارزی کشور امکان جایگزینی داشته باشیم.

وی اشاره داشت: مسیرهای جایگزینی تأمین ارز از طریق چین و روسیه وجود دارد. روش‌های تهاتری هم برای این جایگزینی‌ها وجود دارد.

وزیر اقتصاد دولت سیزدهم گفت: اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم یکی از مهم‌ترین چرخش‌های اقتصادی بیست یا سی سال گذشته خود را انجام دهیم.

وی افزود: در این تأخیرِ تغییر رویکرد خیلی خسارت خوردیم که آخرینش هم این بود که دولت مجبور شد در اواخر سال میلادی گذشته سیاست‌های ارزی خود را تغییر دهد و در اغتشاشات دی‌ماه هم تأثیر داشت.

خاندوزی ادامه داد: اگر می‌توانستیم دلار خواب ایران را در پوششی‌های امارات وارد کشور کنیم، آن‌وقت شاید آن اتفاقات نمی‌افتاد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.