بزرگترین ایستگاه جزیره‌ای مترو تهران فردا افتتاح می‌شود

فرارو دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 17:04
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از افتتاح بزرگترین ایستگاه جزیره‌ای متروی کشور در ورزشگاه تختی پایتخت فردا - سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت خبر داد.

محسن هرمزی، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، روز دوشنبه اعلام کرد:  ایستگاه ورزشگاه تختی بیست و دومین ایستگاه مترو در دوره ششم و بیست و دومین ایستگاه خط ۷ است که به بهره‌برداری می‌ رسد.

معاون شهردار تهران اظهار کرد: با این افتتاح ۱۴ ایستگاه از خط ۶، پنج ایستگاه از خط هفت، یک ایستگاه از خط یک و یک ایستگاه از خط چهار در ورزشگاه تختی بیست و دومین ایستگاه افتتاح می‌ شود.

وی یادآور شد: تا پیش از این ۳۹ کیلومتر مسیر، ۲۱ ایستگاه و ۲۴ ورودی جدید طی دوره ششم مدیریت شهری افتتاح شده بود.

این مسئول ادامه داد: این ایستگاه در منتهی‌الیه شرقی خط هفت طراحی و اجرا شده و منطقه شمال افسریه و شهرک‌های شرق بزرگراه بسیج و سه راه تختی را به شبکه مترو متصل می کند. این خط پس از قریب ۲۵ سال از کلنگ‌ زنی، به ایستگاه پایانی رسیده و از بدنه اصلی تنها دسترسی تقاطعی ۱۷ شهریور با خط ۶ باقی می‌ ماند که آن هم به زودی تکمیل خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران خاطرنشان کرد: این ایستگاه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد؛ نخست آنکه ورزشگاه تختی در عمیق‌ ترین خط متروی تهران قرار دارد. نکته دیگر آنکه دومین ورزشگاه بزرگ تهران به شبکه مترو متصل می‌ شود و سوم اینکه بزرگترین ایستگاه جزیره‎ای کشور است.

به گفته هرمزی، معماری ورزشی ایستگاه است که با استفاده از المان‌های خاص و رنگی فضای آن را خاص می‌ کند و همپای ایستگاه‌های مریم مقدس و سرباز وطن چشم‌ نواز و خاص خواهد بود.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.