افزایش جان باختگان ریزش معدن در اندونزی

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 15:06
قربانیان حادثه ناگوار ریزش معدن در استان جاوه غربی اندونزی به ۲۵ نفر افزایش یافت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، رئیس پلیس سیربون از افزایش ۲۵ نفری تعداد جان باختگان حادثه ریزش معدن در منطقه سیربون در استان جاوه غربی اندونزی خبر داد.

کومبس سورمانی با اشاره به توقف چند مرحله‌ای عملیات جست‌و‌جو به علت شرایط ناپایدار جوی و بارندگی‌های فصلی، تصریح کرد: امدادگران با کندی توانستند؛ اجساد تعداد دیگری از قربانیان را از زیر آوار بیرون بیاورند که هویت آنها نیز شناسایی و اعلام شد.

وی افزود: البته آمار مفقودان نسبت به ساعات ابتدائی وقوع این حادثه، رفته رفته افزایش یافته است.

سومارتی از وقوع رانش زمین پی‌ در پی در محل حادثه، خبر داد و گفت: عوامل یک بیل مکانیکی در نقطه جستجوی قربانیان، پس از لرزش‌های ناشی از رانش زمین از ترس واژگونی، دستگاه سنگین بیل مکانیکی را در محل آواربرداری جا گذاشتند و فرار کردند.

مسئول عملیات امداد و نجات این حادثه نیز از گسیل بیش از ۴۰۰ نیروی مشترک ارتش و پلیس برای تقویت گروه امداد و نجات خبر داد.

شریف پرابوو گفت: در پی وقوع رانش‌های پی در پی زمین با آوردن یک دستگاه تشخیص لرزش، می‌توانیم با تشخیص به موقع لرزش‌های منجر به رانش زمین با برنامه ریزی بهتری عملیات جست‌و‌جو را پیش ببریم.

فرماندار جاوه غربی نیز با ارسال یک پست به صفحه شخصی اش (اینستاگرام) نوشت: محل ریزش در معدن سیربون بسیار خطرناک است و متاسفانه معیار‌های ایمنی کارگران در آنجا رعایت نشده است.

پلیس نیز نام دو مظنون را به علت نقض قوانین زیست محیطی، سهل انگاری و نداشتن تجهیزات ایمنی اعلام کرد.

به گفته کارشناسان، وقوع اینگونه حوادث تلخ و ناگوار، بیشتر در معادن غیرقانونی و فاقد مجوز در سراسر اندونزی رخ می‌دهد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.