پرداخت دیه مصدومان حادثه بندر شهید رجایی

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 15:00
پرداخت دیه مصدومان حادثه بندر شهید رجایی که گواهی قطعی پزشکی قانونی دارند، از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرگزای صدا و سیما، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: پرداخت دیه مصدومان حادثه بندر شهید رجایی که گواهی قطعی پزشکی قانونی دارند از امروز آغاز شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: افرادی که نیاز به معاینه دوباره پزشکی قانونی دارند نیز باید صبر کنند مهلت معاینه فرا برسد.

قهرمانی گفت: این افراد می‌توانند با مراجعه به معاونت اجرای احکام از معاینه انصراف داده و با مراجعه به پزشکی قانونی صدمات را قطعی را اعلام کرده و بعد از صدور گواهی فرآیند پرداخت بعد از سه روز آغاز می‌شود.

وی درباره پرداخت مبلغ دیه مصدومان حادثه نیز افزود: این مبلغ با توجه به اینکه هنور مقصر و میزان قصور قطعی نشده از طریق نامه نگاری با سازمان بنادر و دریانوردی به صورت علی الحساب از باب مسئولیت‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌های بخشی از مبلغ دیه تامین و به مصدومان پرداخت می‌شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: تاکنون خسارت ۸۷۰ خودروی دارای بیمه بدنه واریز شده است.

قهرمانی درباره پرداخت خسارت خودرو‌های بدون بیمه بدنه افزود: مبلغ خسارت این خودرو‌ها ۲۱۰ میلیارد تومان ارزیابی شده است و با همکاری انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در پویش «جان ایران»، بخشی از این مبلغ تامین شد و از امروز پرداخت خسارت به حساب مالکان آغاز شده و قول پرداخت مابقی خسارت نیز داده شده است.

وی گفت: مالکان خودرو‌هایی که پیامک دریافت کرده‌اند می‌توانند با بارگذاری شماره حساب، خسارت خود را دریافت کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان درباره پرداخت دیه متوفیان افزود: در این حادثه ۵۸ نفر جان خود را از دست دادند و دیه همه این افراد به یک حساب مشخص واریز شده است.

قهرمانی گفت: تاکنون به ۳۳ خانواده دیه پرداخت شده است و مابقی خانواده‌ها هم خودشان مراجعه نکرده‌اند یا پیگیر تکمیل مدارک هستند.

وی افزود: در این حادثه بیش از هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند و برای ۵۳۰ نفر درمان‌های تخصصی صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: پرونده قضایی حادثه بندر شهید رجایی همچنان در حال بررسی است و علت و عوامل آن به‌زودی مشخص و با هرگونه قصور یا تخلف برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

قهرمانی با اشاره به ارزیابی و جبران خسارت تجار در حادثه بندر شهید رجایی افزود: تاکنون خسارت ۲ هزار و ۹۷۳ کانتینر ارزیابی شده است، بیشتر خسارت‌ها ضربه به بدنه کانتینر بوده و براساس برگه‌های طراحی‌شده، از نظر نمایندگان دستگاه قضایی، بیمه و شرکت سینا تایید نهایی شده است.

وی گفت: همه کالا‌های تجار پوشش بیمه‌ای داشتند، اما هنوز گزارش دقیقی از پرداخت خسارت توسط بیمه‌ها ارائه نشده و جلسات بیشتری برای پیگیری این موضوع برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: طرح پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت و جمع آوری زیر ساخت‌های قاچاق در بندر کلاهی طرح ویژه و منحصر‌به‌فرد پلیس امنیتی و قضایی بود که برای اجرای آن دو ماه وقت گذاشته و از هوش مصنوعی استفاده شد.

قهرمانی گفت: در این طرح اولویت جمع آوری زیر ساخت‌ها و ضربه به کیان مالی سرشبکه‌های قاچاق سوخت بود که حدود ۳۰۳ پرونده اخلال در نظام اقتصادی و قاچاق سازمان یافته نیز تشکیل شد.

وی افزود: ۳۰ پرونده نیز درباره ثروت‌های نامشروع حاصل از جرم در زمینه اصل ۴۹ در این روستا تشکیل شد و پرونده‌ها به صورت مستند و دقیق در حال رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در این طرح با استفاده از هوش مصنوعی ۳۰۳ واحد انباشت سوخت کشف و سه هزار و ۹۶۹ مخزن با ظرفیت‌های هزار تا ۳۰۰ هزار لیتر استخراج شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.