اعزام تیم ۳۰ نفری از آتش‌نشانی تهران برای اطفای حریق در بندرعباس

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:26
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اعزام تیم ۳۰ نفری از آتش‌نشان‌های تهرانی به بندرعباس، ابراز امیدواری کرد هرچه سریع‌تر حریق مهار شود.

اعزام تیم ۳۰ نفری از آتش‌نشانی تهران برای اطفای حریق در بندرعباسبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مهدی چمران امروز در  سیصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در رابطه با انفجار در بندرعباس گفت: امیدواریم آتش‌سوزی هرچه سریعتر کاملاً مهار و از خطرات احتمالی جلوگیری شود. روز گذشته گروهی ۳۰ نفره از متخصصین و اطفاگران باتجربه به همراه تجهیزات به بندرعباس اعزام شدند. نیمه شب گذشته نیز محموله‌های دیگری ارسال شد و امیدواریم مشکلات بررسی و نتیجه آن اعلام شود.
طرح ترافیک فعلا به روال سابق اجرا می‌شود
رئیس شورای شهر تهران همچنین درخصوص نحوه اجرای طرح ترافیک در پایتخت، گفت : برای بهبود وضعیت باید مطالعاتی صورت بگیرد، اما به صورت نهایی چیزی به شورا نیامده است. ممکن است در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شده باشد، اما به صحن نیامده است؛ لذا فعلاً طرح به روال سابق اجرا می‌شود.
وی در رابطه با استفساریه حقوقی شورا در مورد ادامه فعالیت شهردار تهران نیز با بیان اینکه هنوز بررسی حقوقی انجام ندادیم، گفت: در این راستا آنچه در صحن اتفاق افتاده هم بررسی خواهد شد. اگر موضوع مشخص باشد نیازی به استفساریه نخواهد داشت. باید ببینیم بررسی‌ها به کجا می‌رسد.
وزارت راه و شهرسازی به تنهایی نمی‌تواند از پس صدور پروانه برآید
چمران در ادامه با بیان اینکه پیشنهاداتی در مورد صدور پروانه وجود دارد، یادآور شد: در شرایطی که ساخت و ساز وضعیت مناسبی ندارد به نفع کشور نیست. اگر قرار است ضوابطی اجرایی شود باید مورد بررسی قرار بگیرد. موارد مشترک با وزارت میراث فرهنگی تا حدی عملیاتی شده و قرار بر این مواردی از این قبیل را به ما اعلام کنند.
چمران گفت: ما به شدت با تغییرات مخالفتیم و وزارت راه و شهرسازی به تنهایی نمی‌تواند از پس صدور پروانه برآید.
چمران در مورد حضور چند تن از اعضای شورای شهر شانگهای چین به دعوت وزارت امور خارجه، هم گفت: ما ملاقات چند ساعته‌ای در مورد اقدامات فی ما بین داشتیم. شورای شانگهای در مورد واگن‌ها مسئولیتی ندارد، اما به عنوان گلایه مواردی را مطرح کردیم.اعزام تیم ۳۰ نفری از آتش‌نشانی تهران برای اطفای حریق در بندرعباساقراریان : رئیس مجلس شورای اسلامی باید برای حل مشکلات تهران تلاش کند
در ادامه نشست شورا ، عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: رئیس مجلس به عنوان چهره موفق در مدیریت شهری در کنار دولت باید گام‌های مؤثری بردارند تا مشکلات تهران حل شود.
مهدی اقراریان در نطق پیش از دستور خود با اشاره به برگزاری سومین همایش ملی حقوق شهروندی با همت کمیته حقوق شهروندی شورا و حمایت رئیس شورا، اظهار کرد: این همایش بر اساس دغدغه ما بر مدار نجات تهران برگزار شد.
وی افزود: امروز با مشکلاتی در تهران مواجه هستیم که نیاز به ورود فوری شهرداری، مجلس و دولت دارد تا بتوانیم شاهد بهبود کیفیت زندگی مردم باشیم. امروز خواسته یا ناخواسته برخی مناطق به قله‌های ثروت و برخی مناطق به دره‌های فقر و محرومیت تبدیل شده و ضرورت مداخله مؤثر در شهر تهران بیش از هرچیز دیگری احساس می‌شود.
اقراریان با بیان اینکه نمی‌توان نقش نماینده مردم تهران در مجلس را در نجات پایتخت نادیده گرفت، یادآور شد: رئیس مجلس به عنوان چهره موفق در مدیریت شهری در کنار دولت باید گام‌های مؤثری بردارند تا مشکلات تهران حل شود.
وی همچنین با اشاره به دغدغه مندی اصحاب رسانه در خصوص رفع چالش‌های پایتخت، یادآور شد: چالش امروز ما تضاد بین نگاه کوتاه مدت با منافع کوتاه مدت و بلند است. شاید اندک زمانی نگذرد که باغ‌های سر سبز به برج‌های بلند تبدیل شود؛ چراکه شهرداری برای مدیریت شهر نیاز به منابع مالی دارد.
اقراریان با بیان اینکه دوره مدیریتی شهر چهار ساله است و همه تلاش می‌کنند اعتماد شهروندان را برای دوره بعدی به دست بیاورند که در مواردی منجر به آسیب‌های جبران ناپذیر می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم در ایام پایانی دوره ششم مدیریت شهری شاهد این باشیم که شهری که امروز از نگاه بنده حال خوبی ندارد و با فرونشست، کمبود آب، اجاره نشینی و ترافیک کمرشکن روبه رو است، نجات پیدا کند.
اولین گام نجات تهران تمرکز زدایی از پایتخت است
رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اولین گام نجات تهران تمرکز زدایی از پایتخت است، تصریح کرد: تا کی باید مماشات و امروز و فردا کرد. امیدواریم تدابیر اندیشیده شده در همایش حقوق شهروندی به نتایجی منجر شود که بتوان ریه‌های آلوده شهر را نجات داد. در حوزه فضای سبز باید استاندارد ما ۱۵ متر مربع بود که خوشبختانه ۱۷ متر است و در کنار همه خبر‌های تلخ، اتفاق و خبر خوبی است.
در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: ان‌شاءالله بتوانیم باغ‌های دیگری را به تهران اضافه می‌کنیم. ما اجازه حذف باغ را ندادیم و نخواهیم داد. به رییس دستگاه قضا نامه‌ای زدیم و از جلوگیری از غیرباغ اعلام شدن تلاش بسیار زیادی کردیم. در اینجا می‌گوییم باغ است، اما در دیوان عدالت آن را رد می‌کنند. در مقابل بسیاری‌ها ایستادیم و حاضریم اخراج شویم، اما باغی را حذف نکنند؛ باید با کمک خود مردم امیدواری را تشدید کنیم.اعزام تیم ۳۰ نفری از آتش‌نشانی تهران برای اطفای حریق در بندرعباسشایعات باعث تلخ‌تر شدن حادثه بندرعباس می‌شود
 حبیب کاشانی ، خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران نیز در نشست شورا ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه انفجار در اسکله شهید رجایی بندرعباس و ضرورت بررسی ابعاد حادثه و اعلام نتایج آن، اظهار کرد: از کسانی که در فضای مجازی فعال هستند درخواست می‌کنم به این حادثه ناگوار دامن نزنند.
وی افزود: خانواده‌ها در فضا حضور دارند و این اتفاق سنگین بود و باید شرایط را مدیریت کرد. شاید شیرین‌ترین اتفاق در این حادثه تلخ، حضور مردم در مراکز انتقال خون در استان‌های مختلف بود. دامن زدن به شایعات باعث تلخ‌تر شدن حادثه می‌شود.
ورزشگاه‌های موجود که متروکه شده‌اند، بازسازی شوند
کاشانی در  ادامه با بیان اینکه سال قبل ۳ هزار میلیارد تومان از اماکن ورزشی برای تهاتر بخشی از ورزشگاه تختی معاوضه کردیم، گفت: پر کردن ۳ هزار میلیارد تومان و پیدا کردن زمین برای ساخت اماکن ورزشی کار سختی است. این تقاضا مطرح شد که ورزشگاه‌های موجود که متروکه شده‌اند، بازسازی شوند.
وی ادامه داد: اگر فدراسیون‌های دیگر بخواهند برای استعدادپروری و پشتوانه سازی تیم ملی در جمعیت ۱۰ میلیونی تهران یک مرکز استعدادیابی بزنند، این ظرفیت وجود ندارد. پول، پول مردم و زمین، زمین مردم بوده است. بعد از سال‌ها برای توسعه اداری وزارت خانه‌ها نیز باید فضا در اختیار قرار دهیم؟
خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مردم بدانند که با این دست‌فرمان، چیزی تحت عنوان زمین ورزشی در تهران وجود ندارد، گفت: اگر قرار است شهردار تهران زمینی را واگذار کند، باید از شورا مجوز بگیرد. اگر قرار بر تهاتر است نباید همچون تهاتر ۳ هزار میلیارد تومانی باشد.اعزام تیم ۳۰ نفری از آتش‌نشانی تهران برای اطفای حریق در بندرعباسامیدواریم ایمنی در صدر مسائل قرار بگیرد
رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست امروز ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت هموطنان در حادثه انفجار اسکله شهید رجایی بندر عباس، اظهار کرد: امیدواریم ایمنی در صدر مسائل قرار بگیرد.
سید احمد علوی  در ادامه همچنین گفت: اینکه هر روز یک گلایه‌مندی و اعتراض از کارکنان شهرداری  را می‌شنویم نشان می‌دهد که اوضاع چندان مناسب نیست. سال‌هاست می‌گوییم مشکل مسکن کارکنان حل شده، اما ملموس نیست و باید در قول و قرار‌ها جدی‌تر عمل کرد. البته گفته می‌شود لایحه‌ای به شورا ارسال شده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.