فوت یک نفر و مسمومیت ۸ نفر بر اثر نشت گاز مونوکسیدکربن

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:14
سخنگوی سازمان آتش نشانی پایتخت از مسمومیت ساکنان یک ساختمان مسکونی با گاز مونوکسیدکربن در محله دروس خبر داد و گفت: در این حادثه یک نفر بر اثر نشت گاز مونوکسیدکربن جان باخت و ۸ نفر مسموم شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جلال ملکی گفت: ساعت ۲۳ و ۷ دقیقه دیشب یک مورد حادثه احتمال گازگرفتگی در خیابان یارمحمدی محله دروس به سازمان آتش نشانی اعلام شد و بلافاصله یک ایستگاه به همراه تجهیزات به محل حادثه اعزام شد.

وی با بیان اینکه محل حادثه یک ساختمان ۷ طبقه ۱۴ واحدی بود، افزود: آتش نشانان با ورود به یک واحد ۲۰۰ متری در طبقه ششم مشاهده کردند بر اثر نشت گاز مونوکسیدکربن یک مرد ۷۰ ساله بر زمین افتاده و یک مرد ۲۷ ساله و دو خانم در جا‌های دیگر منزل بیهوش شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی پایتخت گفت: آتش نشانان هر ۴ نفر را به عوامل اورژانس تحویل دادند که مشخص شد مرد ۷۰ ساله جان خود را از دست داده است و ۳ نفر دیگر هم که وضعیت مساعدی نداشتند، به مراکز درمانی منتقل شدند.

ملکی افزود: با بررسی آتش نشانان در محل مشخص شد، نشت گاز مونوکسیدکربن از موتورخانه در طبقه منفی ۲ به علت نقص در عملکرد موتورخانه و دودکش‌ها بوده و گاز از طریق دودکش و رایزر‌ها به طبقات نفوذ کرده بود.

وی گفت: به علت نشت گاز مونوکسیدکربن از موتورخانه، آتش نشانان ساکنان واحد‌های دیگر را هم جست‌و‌جو کردند و مشخص شد ۵ نفر هم در طبقات دیگر علایم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن را دارند که ۳ نفر از آنها به مراکز درمانی منتقل شدند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.