همچنان نگران گردش ویروس در سفر‌های نوروزی هستیم

صدا و سیما دوشنبه 02 فروردین 1400 - 13:05
وزیر بهداشت: همکاران ما نگران افزایش موارد کرونا با افزایش سفر‌ها هستند. فقط از یک استان از ۴۹ نمونه که بدستمان رسید، ۲۹ نمونه ویروس جهش یافته بود.

به گزارش خبرنگار سلامت گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما ، آقای دکتر سعید نمکی در ارتباط تصویری رئیس جمهور با سازمان اورژانس و مراکز درمانی کشور ، افزود: همچنان از مردم درخواست می کنیم که به توصیه های بهداشتی عمل و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وزیر بهداشت افزود : در طرح سلامت نوروزی 600 هزار نیروی بهداشت و درمان در خدمت مردم هستند. در این چند روز 822 هزار مورد مراجعه داشتیم و 19606 مورد جراخی اورژانس انجام شده و به دلیل آماده باش حدود 56 هزار جراحی مختلف داشتیم .

 

 
وزیر بهداشت افزود : اورژانس بانوان فعالیت خود را آغاز کردند و به بانوان در شرایط اورژانسی خدمت ارائه می دهند. ناظران بهداشتی 232 هزار بازدید بهداشت محیطی داشتند. طرح شهید سلیمانی نیز برای مبارزه با کرونا فعال است و اورژانس ها هم برای پذیرش همه بیماران فعالند.
 
 
 
 تجهیز مراکز اورژانس کشور به اتوبوس و آمبولانس ساخت داخل 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه برای نخستین بار مراکز اورژانس کشور به اتوبوس و آمبولانس ساخت داخل تجهیز شد.
آقای دکتر سعید نمکی صبح امروز در بازدید از سازمان کنترل و مدیریت اورژانس کشور ضمن اهدای گل به کارمندان این سازمان از زحمات آن‌ها تقدیر و تشکر کرد و گفت: طرح سلامت نوروزی توسط همکاران ما در سراسر کشور در حال اجراست و هم اکنون ۶۰۰ هزار نفر از نیرو‌های بهداشت آماده خدمت، ۲۳۲ هزار مراجعه به مراکز بهداشتی و ۱۹ هزار و ۶۰۶ خدمات اورژانسی در مراکز انجام شده است.
وی افزود: ۵۶ هزار و ۴۰۰ جراحی غیراورژانسی توسط همکاران ما انجام شده است، همچنین ۴۸ بالگرد، ۱۵ هزار و ۸۰۰ آمبولانس، ۳ هزار و ۸۰۰ پایگاه اورژانس ثابت و ۳ هزار پایگاه اورژانس سیار در سراسر کشور فعال است.
وی با بیان اینکه این سومین نوروز است که همکاران بهداشت در حال فعالیت هستند گفت: در سال ۹۸ به دلیل سیلاب‌های گسترده و پس از آن آنفلوانزای اچ وان و پس از آن فعالیت همکاران درمانی برای ارائه خدمات به ۳ میلیون ۳۰۰ هزار زائر اربعین فعالیت‌های این همکاران ادامه داشته و تاکنون و به صورت مداوم در سه روز نوروز فعال هستند.
وی افزود: برای نخستین بار توانستیم با توان داخلی اتوبوس و آمبولانس بسازیم و تعدادی از مراکز سازمان اورژانس این اتوبوس و آمبولانس‌ها را تحویل گرفتند البته یکی از کمبود‌های ما نبود خانم در مراکز اورژانسی بود که هم اکنون تعداد زیادی کارمند خانم به مراکز اورژانس ورود پیدا کرده اند و همکاران بهداشت ما مراکز را رصد می‌کنند تا خدمات رسانی به درستی شکل بگیرد.
وی ضمن اشاره به طرح شهید سلیمانی گفت: همکاران ما در این طرح برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا آماده خدمت هستند و همچنین همکاران ما طرح ۲۰۴۷ (بیست چهل و هفت) برای سکته‌های قلبی و مغزی آماده خدمت هستند و امیدواریم سال ۱۴۰۰ فارغ از مشکلات مردم سالی آرام باشد، ما توصیه می‌کنیم که مردم به سفر نروند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.