فوت ۱۱ نفر بر اثر گازگرفتگی در یک ماه اخیر

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:33
رئیس اورژانس استان تهران در خصوص مسمومیت با گاز منواکسید کربن به شهروندان هشدار داد.

افزایش تعداد جان باختگان مسمومیت با گاز منواکسید کربن در پایتختبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل توکلی، رئیس اورژانس استان تهران، با بیان اینکه در روز‌های اخیر با شروع سرما موارد مسمومیت‌های ناشی از استشمام گاز منوکسید کربن افزایش چشمگیری داشته‌است گفت: تنها در تهران و طی حدود یک ماه اخیر بیش از ۱۴۷ مورد مسمومیت با گازمنوکسید کربن گزارش شده است، که متاسفانه ۱۱ نفر از این تعداد جان باختند.
رئیس اورژانس استان تهران با تاکید بر راه اندازی اصولی و استاندارد وسایل گرمایشی گفت: مونوکسید کربن، گازی بی رنگ، بدون بو، نامرئی، بسیار سمی و کشنده است و علایم زودرس مسمومیت با آن، سردرد، سرگیجه، تهوع، خستگی و علائم شبیه به آنفولانزا (بدون تب و بزرگی غدد لنفاوی) و علائم دیررس و حاد مسمومیت با منوکسید کربن کاهش فشار خون، کاهش سطح هوشیاری، تشنج و مرگ است.
رئیس اورژانس استان تهران افزود: خارج کردن افراد مسموم از محیط آلوده و قرار دادن آن‌ها در محیط باز، باز کردن در‌ها و پنجره‌ها و خاموش کردن وسایل گرمازا مانند اجاق‌گاز و بخاری و تماس با اورژانس از مهمترین اقدامات محسوب می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.