پایش ایمنی ۹۸ ساختمان بلند مرتبه در منطقه ۱۳

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:29
شهردار منطقه ۱۳ از پایش ایمنی ۹۸ ساختمان بلند مرتبه در این منطقه خبر داد و گفت: برخی از ساختمان‌ها در وضعیت نا ایمن قرار دارند.  

­*////پایش ایمنی ۹۸ ساختمان بلند مرتبه در منطقه ۱۳///لطفا عکس بالای صفحه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، محمدهادی علی احمدی، شهردار منطقه گفت: با توجه به اهمیت پایش ساختمان‌های بلند مرتبه در ارتباط با مسائل ایمنی، گروه ارزیابی مشترک منطقه ۱۳ از ابتدای سال ۱۴۰۲ اقدام به بازدید از ساختمان‌های ابلاغی در محلات منطقه کرد.

وی افزود: در این بازدید ها، ضمن تکمیل فهرست کنترل سازه، بارگذاری این اماکن در سامانه تحلیل اطلاعات انجام شد و با توجه به ناایمن بودن تعدادی از این موارد، در برنامه ارسال به مرکز تحقیقات راه و شهرسازی استان تهران جهت پیگیری و تسریع روندابلاغ اخطاریه، الزام حقوقی و قضایی قرارگرفت.

شهردار منطقه ۱۳ اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که در تمامی سازه‌ها اتصال نامناسب جان پناه به اجزای سازه‌ای و همچنین رعایت نکردن استاندارد‌های ملی ساختمان در خصوص جزئیات اجرایی این دیواره‌ها که باعث ایجاد ترک در اطراف جان پناه می‌شود و نیز اتصال نامناسب سنگ‌های درپوش می‌تواند در هنگام زلزله باعث فروریزش و بروز حادثه خواهد شد.

محمدهادی علی احمدی یادآور شد: همچنین، کمیته ایمنی منطقه ۱۳ به منظور بررسی وضعیت ایمنی ساختمان‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم درخصوص افزایش ضریب ایمنی ساختمان‌ها تشکیل شده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.