مقصر حادثه معدن طزره دامغان روانه زندان شد

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 08:48
رئیس کل دادگستری استان سمنان از معرفی مقصر حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان به زندان و صدور احکام بازنشستگی برای چهار نفر از جان‌باختگان خبر داد.

مقصر حادثه معدن طزره دامغان روانه زندان شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد جعفر عبدالهی در جمع خانواده جان‌باختگان حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان گفت: دستگاه قضایی استان سمنان با حساسیت نسبت به این رویداد تلخ، تلاش کرده علاوه بر تعیین مقصران و پیگیری درخواست خانواده‌های جان‌باختگان، ابعاد این موضوع بررسی و اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به ارائه گزارش اولیه کمیته حقیقت‌یاب و نظریه هیئت بازرسان حوادث کار به خانواده جان‎باختگان افزود: نشستی برای جمع‌بندی نظریه تکمیلی دو کارگروه تشکیل شده برای بررسی این حادثه برگزار می‌شود؛ چنانچه فرد یا افراد احتمالی دیگری در نظریه تکمیلی این دو کارگروه معرفی شوند، برابر با موازین قانونی با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اتهام مقصر حادثه معدن طزره دامغان گفت: سرپرست آن معدن به اتهام شش فقره قتل غیرعمد ناشی از بی‌احتیاطی در حین کار به‌لحاظ عجز از تودیع تأمین مناسب کیفری، بازداشت و روانه زندان شده است.

عبدالهی افزود: احکام بازنشستگی چهار نفر جان‌باخته صادر و دو نفر دیگر در حال پیگیری برای رفع موانع از سوی وزارت‌خانه مربوط است و پیگیری قانونی دستگاه قضایی همچنان ادامه دارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.