عدم توجه به جلو علت ۵۱ درصد تصادفات فوتی شهر تهران

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 08:30
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۵۱ درصد از تصادفات فوتی شهر تهران در ۵ ماهه سال جاری به علت توجه نکردن به جلو و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی بوده است.

عدم توجه به جلو علت ۵۱ درصد تصادفات فوتی شهر تهرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ احسان مومنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، افزود: استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی همه گیر شده و این موضوع نه تنها نگرانی و دغدغه پلیس است، بلکه علت بسیاری از تصادفات شهر تهران نیز به استفاده از تلفن همراه و توجه نکردن به جلو از سوی راننده بر می‌گردد.
وی گفت: یک راننده قانونمند در حال تردد است و مسیر خود را طی می‌کند، ولی راننده دیگری که در حال مکالمه و استفاده از تلفن همراه است، با تغییر مسیر ناگهانی سبب ایجاد حادثه و تصادف برای رانندگان دیگر می‌شود و خیلی وقت‌ها می‌بینیم برخی رانندگان حین رانندگی حتی در حال ارسال پیامک هستند؛ یا اقدام به فیلمبرداری می‌کنند و تمام این کار‌ها باعث حواس‌پرتی رانندگان می‌شود که در پی آن تصادفات را در پی دارد.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه صحبت کردن با سرنشینان توسط راننده نیز یکی دیگر از زیرمجموعه‌های عدم توجه به جلو است افزود: دغدغه اصلی پلیس علاوه بر کنترل و روان سازی ترافیک، بیشتر به موضوع فرهنگ سازی در بین آحاد جامعه و مخصوصا کاربران ترافیکی باز می‌گردد، زیرا استان تهران شرایط متفاوتی با کشور دارد و نیازمند اقدامات جدی‌تری است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.