ارجاع پرونده حادثه انفجار در معدن طزره به هیئت کارشناسی

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 08:04
رئیس کل دادگستری استان سمنان از ارجاع پرونده حادثه معدن زغال سنگ طزره دامغان به هیئت کارشناسی سه نفره حوادث ناشی از کار خبر داد.

محمدجعفر عبداللهیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدجعفر عبدالهی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حادثه انفجار در معدن طزره گفت: پس از وقوع حادثه در معدن رزمجاه منطقه طزره در حوزه قضایی دامغان که متاسفانه منجر به جان باختن ۶ نفر از معدن‌کاران شده بود، دستورهای قانونی به مسئولان قضایی مربوطه صادر شد.

وی افزود: مسئولان قضایی دامغان پیگیری قانونی مطالبات معدن کاران را در دستور کار قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان گفت: طبق گزارش‌های اولیه، تجمع گاز متان در داخل تونل علت وقوع انفجار بوده است.

وی عنوان کرد: پرونده این حادثه به هیئت سه نفره اولیه کارشناسان حوادث ناشی از کار ارجاع و تأکید شده تا مقصران با سرعت و دقت شناسایی شوند و در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی، مراتب اعلام شود.

عبدالهی اظهار کرد: به مسئولان قضایی دامغان دستور داده شد تا اگر کارشناسان مربوطه همچنان احتمال تجمع گاز در آن تونل را پیش بینی می‌کنند، به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در آینده، نسبت به خروج گاز بواسطه سیستم تهویه یا ادوات دیگر اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان به مسئولان قضایی دامغان تاکید کرد: تا شناسایی مقصران این حادثه و ادامه روند رسیدگی قانونی، مدیران و مسئولان آن معدن باید در دسترس بوده و به محض نیاز در کمترین زمان ممکن خود را به مراجع قضایی معرفی کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.