مرد اخلاق در سياست ورزى

الف جمعه 11 اردیبهشت 1405 - 15:58

دكتر حسن غفورى فرد از وزراى اسبق، نماينده ادوار مجلس شوراى اسلامى، عضو شوراى مركزى حزب جمهورى اسلامى، جامعه اسلامى مهندسين و حزب موتلفه اسلامى درگذشت.

دكتر غفورى فرد از استادان برجسته در دانشگاه و از دانشجويان مبارز خارج از كشور  در دوران ستم شاهى بود.

او انسانى شريف، متواضع، داراى تحمل و مداراى سياسى و مخالف تندروى و افراطى گرى بود.

در سالهاى ١٣٧٨ و متعاقب حادثه كوى دانشگاه تهران و اوج گيرى تندروى ها، وقتى گروه وفاق تشكيل شد او از اعضاى اصلى آن بود.

گروه وفاق مركب از ۴ تشكل اصول گرا؛موتلفه، ايثارگران، جامعه اسلامى مهندسين و جامعه اسلامى پزشكان بود.

جلسات هفتگى و بحث و گفت و گوهاى سياسى فرصتى بود كه با اعضاء بيشتر مانوس شويم و از مواضع هم بهتر مطلع گرديم.
غفورى فرد از نسل سياسيونى بود كه اخلاق عملى را در سياست پيشه خود كرده بود همانند عسگراولادى، پرورش و محمد نبى حبيبى كه خداى بزرگ همه آنها را مشمول رحمت و رضوان واسعه الهى قرار دهد.

در برنامه فيروزه، زمانى كه معاون تلويزيون بودم خانواده هاى موفق را در اين برنامه معرفى مى كرديم، از دكتر غفورى فرد و خانواده ايشان دعوت كردم كه خيلى مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. او انسانى شريف و مومن بود، آرامش و صبورى او خيلى درس آموز بود.
خدايش بيامرزد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.