آصف: طالبان بابت درگیری مرزی عذرخواهی کرده است

الف پنج شنبه 10 اردیبهشت 1405 - 16:40
وزیر دفاع پاکستان گفت دولت موقت طالبان ضمن عذرخواهی از درگیری مرزی اخیر در «اسپین بولدک» متعهد شده است که چنین حوادثی تکرار نخواهد شد.

به گزارش تسنیم، «خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان در صحن پارلمان این کشور با مقصر دانستن طالبان به عنوان آغازگر درگیری مرزی روز یکشنبه گفت دولت موقت طالبان به دلیل این حادثه عذرخواهی کرده است.

آصف با اظهار اینکه پاکستان و افغانستان این موضوع را حل کرده‌اند، افزود: اقدام تحریک‌آمیز در چمن از طرف افغانستان آغاز شد. قسمتی از حصار مرزی آسیب دیده بود و نیروهای ما در حال ترمیم آن بودند، اما آنها (طالبان) با جیپ به نرده کوبیدند و تأکید کردند که کار ترمیم باید به کمیته امنیت مرزها ارجاع داده شود.

وی افزود: وقتی موضوع بالا گرفت، آنها تیراندازی کردند. دور اول تیراندازی تلفات جانی نداشت، اما بعداً وقتی از تسلیحات سنگین استفاده کردند، به پنج نفر از غیرنظامیان ما کشته شدند و دو نفر دیگر نیز در راه کویته جان خود را از دست دادند.

به گفته خواجه آصف، پاسخ نیروهای پاکستانی به پاسگاه نیروهای افغان نیز 8 تا 9 تلفات در پی داشت.

وزیر دفاع پاکستان ادامه داد: کمیته امنیت مرزی مجدداً تشکیل جلسه داد و توافق شد که افغانستان مقصر است. ما معتقدیم که هیچ انگیزه‌ای پشت این حمله وجود ندارد.

وی با اظهار اینکه مسئولان افغان به اشتباه خود اعتراف کرده‌اند، افزود آنها وعده دادند چنین حوادثی در آینده رخ نخواهد داد.

پیش از این وزارت خارجه دولت موقت طالبان در بیانیه‌ای از دولت پاکستان خواسته بود تا از اقدامات تحریک‌آمیز که باعث خشونت شده و می‌تواند تأثیر منفی بر روابط بین دو کشور داشته باشد، جلوگیری کند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.