آب در تهران به سختی تامین می‌شود

گسترش نیوز یکشنبه 20 آذر 1401 - 18:58
مدیر بهره‌برداری از تاسیسات آب شهری شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: تهران برای به پایداری رسیدن منابع آبی، نیازمند ۲۸۳ میلی‌متر بارش در سال بوده، در حالی که متوسط بارندگی‌های سال گذشته این استان ۲۰۷ میلی‌متر بوده است.

علی‌اکبر ملکوتی با بیان اینکه وضعیت منابع آب تهران همچنان شکننده است و در حالی که ۱۰ روز تا زمستان باقی مانده، استان تهران تنها ۳۱ میلی‌متر بارش داشته و همچنان اوج مصرف آب در این کلان‌شهر بر مدار ۴۰ هزار لیتر در ثانیه است؛ اظهار کرد: این میزان مصرف آب برای روزهای سرد و به‌ویژه چنین شرایطی بالاست.

وی با اشاره به این‌که بارش‌های پراکنده درمانی برای خشکسالی انباشته این شهر نخواهد بود، ادامه داد: در روزهای اخیر ذخیره روزانه آب مخازن شهر تهران یک میلیون مترمکعب بوده است، در صورتی‌که در شرایط نرمال ذخیره مخازن آب شهر تهران باید یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب باشد.

مدیر بهره‌برداری از تاسیسات آب شهری آبفای استان تهران با بیان این‌که قیمت تمام‌شده هر مترمکعب آب در شهر تهران، حدود ۳۶۶۰ تومان است، گفت: هم اکنون تقریبا یک سوم قیمت تمام‌شده تامین آب بابت آب‌بها از مردم دریافت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که آب در تهران به سختی تامین و با قیمتی بسیار پایین عرضه می‌شود، ضروری است برای عبور از این شرایط شکننده، شهروندان تهرانی در مصارف خود اصول مدیریت مصرف را مد نظر قرار دهند و از مصارف غیرضروری آب مانند شست‌وشوی پارکینگ و پیاده‌روها، شست‌وشوی خودرو و... و. پرهیز کنند.

مدیر بهره‌برداری از تاسیسات آب شهری آبفای استان تهران بر ضرورت تغییر رفتار و حرکت به سوی مصرف بهینه آب تاکید کرد و گفت: این امر علاوه بر پایداری منابع آب شرب، تضمینی بر توزیع عادلانه آب در پایتخت خواهد بود.

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.