تدابیر مترو برای کاهش آلودگی

گسترش نیوز شنبه 19 آذر 1401 - 22:01
شرکت بهره‌برداری مترو و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای کاهش آلایندگی اتوبوس‌های تهران در ماه‌های سرد سال که معمولا با افزایش تردد خودرو‌های شخصی و پدیده اینورژن و تشدید آلودگی هوای تهران موجه هستیم، تدابیری را اتخاذ کرده‌اند.

شرکت بهره‌برداری مترو و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای کاهش آلایندگی اتوبوس‌های تهران در ماه‌های سرد سال که معمولا با افزایش تردد خودرو‌های شخصی و پدیده اینورژن و تشدید آلودگی هوای تهران موجه هستیم، تدابیری را اتخاذ کرده‌اند.

با توجه به افزایش آلودگی و پایداری هوای پایتخت و افزایش استفاده از حمل ونقل عمومی به ویژه اتوبوس در این ایام، شرکت واحد اتوبوسرانی تلاش می‌کند با افزایش تعداد ناوگان فعال و همچنین کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها، خدمات مطلوبی را به شهروندان ارائه دهد.

تسریع در اعزام اتوبوس‌های تک‌کابین و دوکابین به مراکز معاینه فنی و انجام تعمیرات لازم و تعویض قطعات مستعمل و معیوب برای به حداقل رساندنِ میزان آلودگی ناوگان اتوبوسرانی از جمله تمهیداتی است که به این منظور در نظر گرفته شده است.

بازسازی و اورهال بالغ بر ۵۱۰ دستگاه اتوبوس در بخش خصوصی و عمومی به پایان رسیده و تعداد ۱۴۵ دستگاه دیگر نیز در حال انجام است.

شرکت بهره‌برداری مترو نیز در این روز‌ها حداکثر توان ناوگان ریلی خود را به کار گرفته است و کارکنان مرکز کنترل مترو نظارت مضاعف به عمل می‌آورند تا ایستگاه‌هایی که از ازدحام و شلوغی بیشتری برخوردارند با کاهش سرفاصله قطار‌های منتهی به آن ایستگاه نسبت به مسافرگیری و جابجایی مسافران آن ایستگاه اقدام نمایند. ضمن این که نیرو‌های عملیاتی و کنترل و نظارتی مترو با حداکثر ظرفیت در ایشتگاه‌ها و خطوط مرکز کنترل مشغول به فعالیت هستند.

شرکت بهره‌برداری مترو سعی می‌کند با خدمات‌رسانی هرچه بهتر، شهروندان تهرانی را برای استفاده بیشتر از مترو تشویق کند.

شرکت بهره‌برداری مترو و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای کاهش آلایندگی اتوبوس‌های تهران در ماه‌های سرد سال که معمولا با افزایش تردد خودرو‌های شخصی و پدیده اینورژن و تشدید آلودگی هوای تهران موجه هستیم، تدابیری را اتخاذ کرده‌اند.

با توجه به افزایش آلودگی و پایداری هوای پایتخت و افزایش استفاده از حمل ونقل عمومی به ویژه اتوبوس در این ایام، شرکت واحد اتوبوسرانی تلاش می‌کند با افزایش تعداد ناوگان فعال و همچنین کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها، خدمات مطلوبی را به شهروندان ارائه دهد.

تسریع در اعزام اتوبوس‌های تک‌کابین و دوکابین به مراکز معاینه فنی و انجام تعمیرات لازم و تعویض قطعات مستعمل و معیوب برای به حداقل رساندنِ میزان آلودگی ناوگان اتوبوسرانی از جمله تمهیداتی است که به این منظور در نظر گرفته شده است.

بازسازی و اورهال بالغ بر ۵۱۰ دستگاه اتوبوس در بخش خصوصی و عمومی به پایان رسیده و تعداد ۱۴۵ دستگاه دیگر نیز در حال انجام است.

شرکت بهره‌برداری مترو نیز در این روز‌ها حداکثر توان ناوگان ریلی خود را به کار گرفته است و کارکنان مرکز کنترل مترو نظارت مضاعف به عمل می‌آورند تا ایستگاه‌هایی که از ازدحام و شلوغی بیشتری برخوردارند با کاهش سرفاصله قطار‌های منتهی به آن ایستگاه نسبت به مسافرگیری و جابجایی مسافران آن ایستگاه اقدام نمایند. ضمن این که نیرو‌های عملیاتی و کنترل و نظارتی مترو با حداکثر ظرفیت در ایشتگاه‌ها و خطوط مرکز کنترل مشغول به فعالیت هستند.

شرکت بهره‌برداری مترو سعی می‌کند با خدمات‌رسانی هرچه بهتر، شهروندان تهرانی را برای استفاده بیشتر از مترو تشویق کند.

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.