در کشور ۱۴۰۰ ایستگاه لرزه نگاری باید وجود داشته باشد

گسترش نیوز شنبه 21 آبان 1401 - 22:01
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت:در کشور ۱۴۰۰ ایستگاه لرزه نگاری باید وجود داشته باشد اما تعداد آنها ۱۳۰ مورد است.

محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در دوازدهمین شنبه امید و افتخار و در آئین و بهره برداری از دستاوردهای سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران با بیان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری طرح‌های زیربنایی آغاز شده است گفت: شاهد ۵۶ مورد حوادث در تهران بوده‌ایم.

وی ادامه داد: زلزله یکی از بلاهای طبیعی است و ۳ گسل بسیار خطرناک از تهران عبور می‌کند اما می‌توان این زلزله را بلا ندانست در ۲۲۰ سال گذشته تنها ۶ زلزله بیش از ۷ ریشتر در تهران رخ داده است.

نامی با بیان اینکه باید سازه‌ها را ایمن ساخت گفت: باید برای مقابله با زلزله این اقدام را انجام داد وظیفه شهرداری تهران نیست که ایستگاه زلزله بسازد اما این کار را انجام داده است در کشور ۱۴۰۰ ایستگاه لرزه نگاری باید وجود داشته باشد اما تعداد آنها ۱۳۰ مورد است.

 

محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در دوازدهمین شنبه امید و افتخار و در آئین و بهره برداری از دستاوردهای سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران با بیان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری طرح‌های زیربنایی آغاز شده است گفت: شاهد ۵۶ مورد حوادث در تهران بوده‌ایم.

وی ادامه داد: زلزله یکی از بلاهای طبیعی است و ۳ گسل بسیار خطرناک از تهران عبور می‌کند اما می‌توان این زلزله را بلا ندانست در ۲۲۰ سال گذشته تنها ۶ زلزله بیش از ۷ ریشتر در تهران رخ داده است.

نامی با بیان اینکه باید سازه‌ها را ایمن ساخت گفت: باید برای مقابله با زلزله این اقدام را انجام داد وظیفه شهرداری تهران نیست که ایستگاه زلزله بسازد اما این کار را انجام داده است در کشور ۱۴۰۰ ایستگاه لرزه نگاری باید وجود داشته باشد اما تعداد آنها ۱۳۰ مورد است.

 

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.