وزیر حمل و نقل دولت ترامپ استعفا کرد

اقتصادنیوز پنج شنبه 18 دی 1399 - 23:02
وزیر حمل و نقل دولت ترامپ، از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، الین چائو روز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی همکاران عزیز وزارت حمل و نقل: دیروز ، کشور ما در پی فراخوانی که رئیس جمهوری صادر کرد، یک حادثه دردناک و کاملا اجتناب‌پذیر را از سوی هواداران وی به ساختمان کنگره شاهد بودیم.

وی افزود: همانطور که مطمئن هستم در مورد بسیاری از شما اتفاق افتاده است، من را عمیقا آزار داده است به گونه‌ای که نمی‌توانم با آن کنار بیایم. 

وزیر حمل و نقل دولت ترامپ که انتقادهای فراوانی به عملکرد وی مطرح است، ادامه داد: من استعفای خود را به عنوان وزیر حمل و نقل در ایالات متحده اعلام می‌کنم که از روز دوشنبه ، ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰ اجرا خواهد شد.

چائو همچنین خاطرنشان کرد با پیت بوتیجج گزینه رئیس جمهوری منتخب برای این وزارت خانه همکاری خواهد کرد.

کنگره آمریکا بامداد پنج‌شنبه به وقت محلی، ۳۰۶ رای گزینشگران جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری و کامالا هریس به عنوان معاون وی را تایید کرد.

الکساندریا اوکازیو کورتز در واکنش به این استعفا نوشت: در این مرحله، استعفا کمی بیشتر برای حفظ خود است.

وی تاکید کرد: اگر چائو به شدت نسبت به وقایع دیروز اعتراض دارد، باید در هیات دولت تلاش کند تا متمم ۲۵ قانون اساسی را به کار بگیرد نه اینکه صندلی که به او اجازه این کار را می‌دهد، ترک کند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.