بازار موز هم انحصاری شد + قیمت

رکنا سه شنبه 02 دی 1399 - 11:51
اقتصادی رکنا: انحصارگران در حالی از بازار موز نگذشتند که قیمت موز در بازار تهران از کیلویی 40 هزار تومان عبور کرد.

به گزارش رکنا، قیمت موز در روزهای گذشته افزایش آرام‌آرام خود را آغاز کرد و امروز از کیلویی ۴۰ هزار تومان گذشت.

قیمت موز هر کیلوگرم در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران ۳۸ هزار تومان به فروش می‌رود و این محصول وارداتی در بازار تهران کیلویی بیش از ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران به دلیل آن که به نرخ‌های مصوب جور در نمی‌آید، ‌از مدتها قبل موز عرضه نمی‌شود.

یک مغازه‌دار گفت: قیمت موز بیش از اندازه گران شده و واقعا دلیل آن را نمی‌دانیم. قیمت‌ها در میدان مرکزی میوه و تره‌بار به شدت بالاست و قیمت خرده‌فروشی در مناطق شمال تهران به ۵۰ هزار تومان هم رسیده است، اما در مناطق ضعیف‌تر مجبور هستیم با قیمت پایین‌تری بفروشیم.

موز جزو ۴ میوه مجاز برای واردات است که عمدتاً از کشورهای افریقایی وارد می‌شود.

گفته می‌شود که واردات این محصول بیشتر انحصاری است و توسط افرادی که تعداد آنها به انگشتان دست هم نمی‌رسد، وارد می‌شود.

موز محصول میوه گرمسیری است و در کشور ما به صورت تجاری پرورش نمی‌یابد. از سال‌های گذشته این محصول وارد کشور شده و ذائقه مردم را به سمت این محصول عوض کرد، به طوری که اکنون این میوه با عنوان محصول لوکس در میهمانی‌ها و یا میوه مناسب برای عیادت‌ها استفاده می‌شود.

کارشناسان معتقدند که خداوند هر محصولی را بر اساس منطقه و نیاز انسان‌ها خلق کرده و اگر محصولی در یک منطقه رشد نمی‌کند، مفهوم آن این است که انسان‌های آن منطقه به مواد و املاح موجود در آن میوه نیازی ندارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.