بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت آغاز شد

اقتصاد آنلاین پنج شنبه 03 تیر 1400 - 11:09
افتتاح گاز رسانی به ۲۱ شهر، ۲۸۰۹ روستا و ۴۶۶۴ واحد صنعتی از طرح‌های ملی وزارت نفت در سراسر کشور با ارزش سرمایه گذاری ۱۳۷۰۰ میلیارد تومان با فرمان رییس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، امروز پنجشنبه در هفتاد و پنجمین برنامه پویش تدبیر و امید برای جهش تولید طرح های ملی وزارت نفت در سراسر کشور با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری افتتاح شد، ۲ هزار و ۸۰۹ روستا با ۱۸۱ هزار و ۵۷۶ خانوار و اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان و  ۲۱ شهر با ۲۵۱ هزار و ۶۸۹  خانوار و اعتبار بالغ بر هزار و ۵۰ میلیارد تومان گازدار  شئند. ۴ هزار و ۶۶۴ واحد صنعتی با اعتبار هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان نیز گازرسانی شد.

همچنین ۴ واحد تاسیسات تقویت فشار گاز در استان‌های خوزستان، فارس  و واحد شیرین سازی برش سبک مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا بندر امام خمینی (ه) نیز افتتاح امروز با دستور رییس جمهوری افتتاح شد. که در مجموع اعتبارات این طرح‌ها، ۱۳۷۰۰  میلیارد تومان برآورد شده است.

نکته قابل توجه این است که «گازرسانی» کمک بزرگی به توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد صنایع تکمیلی در روستاها کرده است و این اقدام چه در بعد احداث خطوط اصلی انتقال گاز و به‌طور ویژه در مرحله ایجاد شبکه توزیع با پشتوانه سازندگان داخلی و با به‌کارگیری متخصصان و نیروی کار ۱۰۰ درصد ایرانی انجام می‌شود.

ارزش افزوده ایجاد شده به‌دلیل جایگزینی مصرف گاز به جای سوخت مایع، دستاورد ارزشمند دیگری به واسطه تولید گاز در پارس جنوبی است. تا چند سال پیش به دلیل کمبود گاز مصرف سوخت مایع بالا بود. به گفته وزیر نفت در سال ۹۲ نیروگاه‌ها ۲۷ میلیارد لیتر سوخت مایع مصرف کردند، اما این عدد در سال‌های اخیر به یک سوم تقلیل یافت و به ۹ میلیارد لیتر رسید که این مقدار باز هم کمتر می‌شود.

منبع خبر "اقتصاد آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.