سید شهرام هروی در گفتوگو با میزان، درباره نایبقهرمانی کاراته ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا اظهار داشت: خوشبختانه توانستیم نایبقهرمان آسیا شویم. قهرمانی آسیا از اهمیت بالایی برخوردار است که حالا بعد از چندین سال توانستیم به سکوی دوم برگردیم. نکته برجسته این بود که در قسمت کومیته مردان توانستیم قهرمان آسیا شویم و بچهها درخشیدند و نتایج قابل توجهی کسب کردند.
وی افزود: تیم بانوان ما درخشش خود در بازیهای کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی جهان را در آسیا هم ادامه دادند. چندین سال بود که در بخش کومیته تیمی مدال طلا نگرفته بودیم و امسال مقتدرانه قهرمان دوره گذشته را ۲ بر صفر بردند و در فینال هم قهرمان جهان، ژاپن را شکست دادند که نشان از قدرت کاراته ایران دارد و به تیم بانوان هم خسته نباشید میگویم.
در بازیهای آسیایی ناگویا رکوردشکنی میکنیم
مدیر تیمهای ملی کاراته با اشاره به اهداف کلان فدراسیون گفت: مهمترین هدف مسعود رهنما و فدراسیون کاراته از ابتدا این بود که تمام ارکان فدراسیون و کادرفنی برای بازیهای آسیایی ناگویا تمرکز کنند تا انشاءالله نتایج خیلی خوبی کسب کنیم. ما از مسابقات قهرمانی آسیا به دنبال بازخورد بودیم که بازخورد خوبی گرفتیم و این نوید را میدهیم که در بازیهای آسیایی رکوردشکنی کنیم و نتیجهای بهتر از دوحه قطر و اینچئون که ۳ طلا گرفتیم، کسب کنیم. این ظرفیت و پتانسیل هم در تیم مردان است و هم در تیم بانوان؛ خدا را شکر که دوباره کاراته ایران در آسیا درخشید و به قول معروف با قدرت ظاهر شد و مطمئناً در بازیهای آسیایی درخشش کاراته ایران بیشتر خواهد شد.
وی ادامه داد: در ۲ ماه فرصت باقیمانده از شرایط خوبی که داریم استفاده خواهیم کرد تا تیمها را بهتر برای ناگویا آماده کنیم. از سجاد گنجزاده و پگاه زنگنه تشکر کنم. همچنین از خانم صمدی، آقای حسنبیگی و دکتر خواجوی تشکر کامل دارم. یک تشکر ویژه هم از مسعود رهنما رئیس فدراسیون کاراته دارم که زحمات زیادی برای این تیم کشید تا بدون دغدغه و مشکل به مسابقات برویم. با وجود همه مشکلات، تیم کامل اعزام شد و مشاورههای فنی او نیز به تیم بسیار کمک کرد و اگر موفقیتی حاصل شده به خاطر رئیس فدراسیون هم بوده است. از ارکان فدراسیون نیز تشکر و قدردانی میکنم. مجموعه کلی فدراسیون همه با هم همقسم و همدل بودند که این نتایج رقم بخورد و شکر خدا سربلند شدیم. انشاءالله راه ادامه دارد و موفقیتهای بیشتری در راه است.
وی در خصوص خداحافظی بهمن عسگری از تیم ملی گفت: یک اتفاق ویژه در این مسابقات، خداحافظی بهمن عسگری بود. قهرمان آسیا و جهان و ورزشکاری که در همه ردههای سنی برای کشور عزیزمان و زیر پرچم جمهوری اسلامی مدال طلا گرفته بود. جایش همیشه در تیم ملی خالی است و امیدوارم بتوانیم در سمت یا عنوان دیگری از تجربیات این قهرمان بزرگ استفاده کنیم.
هروی در پایان خاطرنشان کرد: از دکتر احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان، ویژه تشکر میکنم چرا که از روزی که به وزارت ورزش آمدند، توجهی که به کاراته داشتند باعث شد تا این رشته بتواند دوباره خود را در آسیا و جهان مطرح کند که به امید خدا ما هم در ناگویا جواب محبتهای ایشان را با مدالهای زرین طلا میدهیم.
انتهای پیام/