ببینید | وزیر خارجه آمریکا: هیچ کشوری حق اعمال عوارض عبور بر تنگه هرمز را ندارد

خبرآنلاین پنج شنبه 04 تیر 1405 - 14:00
روبیو در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس گفت: اتحاد ما در تحولات اخیر مورد آزمایش قرار گرفت و موفق شد. واشنگتن با کمک شرکای خود برای برقراری گفت‌وگوی سازنده جهت دستیابی به توافق با ایران تلاش خواهد کرد. تنگه هرمز گذرگاهی آبی است که هیچ کشوری مالک آن نیست. می‌توانید اسمش را عوارض بگذارید، می‌توانید اسمش را حق عبور بگذارید، یا هر عنوان دیگری که می‌خواهید؛ این فقط بازی با واژه‌هاست. واقعیت این است که هیچ کشوری در جهان حق ندارد برای استفاده از آبراه‌های بین‌المللی هزینه یا عوارض دریافت کند. و این هرگز نمی‌تواند شرطی قابل‌قبول در هیچ توافقی باشد. رئیس‌جمهور در این باره کاملاً صریح و شفاف بوده است. منبع: آخرین خبر

265 33

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.