شبکه ریلی آلمان فلج شد/ سرگردانی مسافران به دلیل توقف قطارها

خبرگزاری تسنیم پنج شنبه 04 تیر 1405 - 01:35
نقص در سامانه ارتباطی راه‌آهن آلمان، حرکت قطارها در سراسر این کشور را متوقف و هزاران مسافر را سرگردان کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، شامگاه سه‌شنبه، بروز مشکل در سامانه ارتباطی شبکه راه‌آهن آلمان باعث شد تمامی قطارها حرکت خود را متوقف کنند و مسافران در سراسر این کشور سرگردان شوند.

قطارها در ایستگاه‌ها متوقف شدند و مسافران برای یافتن راهی جهت رسیدن به مقصد خود، در صف‌های طولانی مقابل باجه‌های اطلاعات ایستادند.

دویچه‌بان، شرکت ملی راه‌آهن آلمان، اندکی پیش از ساعت 1 بامداد اعلام کرد که مشکل برطرف شده و خدمات ریلی به‌صورت تدریجی از سر گرفته می‌شود. این اطلاعیه حدود 2 ساعت و 30 دقیقه پس از نخستین گزارش اختلال منتشر شد.

این شرکت اعلام کرد یک مشکل سراسری در سامانه ارتباطات دیجیتال «جی‌اس‌ام-آر» رخ داده بود؛ سامانه‌ای که برای ارتباطات داخلی شبکه راه‌آهن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دویچه‌بان بعداً اعلام کرد علت اختلال شناسایی شده است، اما جزئیاتی درباره آن ارائه نداد.

روزنامه بیلد آلمان به نقل از اِولین پالا، مدیرعامل دویچه‌بان، نوشت: ما توانستیم با استفاده از یک سامانه اضطراری وضعیت را تثبیت کنیم.

دویچه‌بان در طول مدت اختلال اعلام کرده بود که برای مسافران کوپن تاکسی و هتل در نظر گرفته و در صورت امکان، قطارهایی را در ایستگاه‌ها برای استقرار موقت مسافران آماده کرده است. این شرکت همچنین بابت شرایط ایجادشده عذرخواهی کرد.

در ایستگاه مرکزی برلین، رینا گوشال و یکی از دوستانش که پس از سفر به پایتخت آلمان قصد بازگشت به مونیخ را داشتند، با صحنه‌ای از نارضایتی گسترده مسافران روبه‌رو شدند.

گوشال که اهل آتلانتا است، گفت: چهره‌های ناراضی همه جا دیده می‌شد.

وی افزود: مسئول قطار بسیار خوش‌برخورد بود، اما فقط می‌گفت «ما هم نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است. برای احتیاط یک اتوبوس برای ساعت 8 صبح رزرو کرده‌ایم، اما در مجموع نمی‌دانیم چه خبر است».

در سال‌های اخیر شکایت‌ها از تأخیرها و اختلالات شبکه ریلی آلمان به‌طور فزاینده‌ای افزایش یافته است.

شرکت دولتی دویچه‌بان پس از سال‌ها کمبود سرمایه‌گذاری، اجرای پروژه‌های گسترده نوسازی در مسیرهای اصلی را آغاز کرده است؛ پروژه‌هایی که اگرچه برای بهبود عملکرد شبکه ریلی این کشور ضروری هستند، اما خود موجب اختلالات قابل توجهی در خدمات شده‌اند.

شبکه راه‌آهن آلمان در گذشته نیز در موارد نادری ناچار به توقف کامل یا گسترده فعالیت شده بود، اما آن موارد معمولاً ناشی از طوفان و شرایط جوی بودند، نه مشکلات فنی.

جی‌اس‌ام-آر که مخفف «سامانه جهانی ارتباطات سیار راه‌آهن» است، خدمات صوتی و انتقال داده مورد نیاز برای بهره‌برداری از خطوط ریلی، از جمله ارتباط میان رانندگان قطار و مراکز کنترل را فراهم می‌کند.

بر اساس اعلام آژانس راه‌آهن اتحادیه اروپا، این سامانه از سال 2000 به‌عنوان یک استاندارد مشترک در عملیات ریلی در سراسر اروپا به کار گرفته شده است.

انتهای پیام/

 

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.