فیلم / بخشش در اوج داغ/ به حرمت پرچم امام حسین(ع) پدر و مادر داغدار از خون فرزندشان گذشتند

رکنا چهارشنبه 03 تیر 1405 - 22:42
رکنا:پدر و مادر سالخورده‌ای در اردبیل که چهار ماه پیش فرزند خود را در یک نزاع از دست داده بودند، در اقدامی انسان‌دوستانه و با تأسی از فرهنگ عاشورا، از حق قصاص و دریافت هرگونه دیه و خون‌بها گذشت کردند.

به گزارش رکنا، روز گذشته جمعی از صلح‌یاران هیأت صلح مهندسین و تولیدکنندگان، اعضای هیأت بخشایش، ریش‌سفیدان و حسینیان یکی از محلات قدیمی اردبیل به همراه دسته عزاداری و پرچم متبرک حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به دیدار پدر و مادر داغدیده‌ای رفتند که چهار ماه پیش در جریان یک نزاع، فرزند پسر خود را از دست داده بودند.

این خانواده که به ارادت به امام حسین(ع) و فرهنگ ایثار و بخشش شناخته می‌شوند، در یکی از دشوارترین لحظات زندگی خود تصمیمی بزرگ گرفتند و با وجود اندوه سنگین از دست دادن فرزندشان، از حق قصاص قاتل و همچنین دریافت هرگونه دیه و خون‌بها گذشت کردند.

آن‌ها رضایت خود را خالصانه و بدون دریافت حتی یک ریال اعلام کردند؛ اقدامی که مورد تحسین حاضران و فعالان حوزه صلح و سازش قرار گرفت.

نکته قابل تأمل در این ماجرا آن است که فرزند مرحوم این خانواده نیز در زمان حیات خود روحیه‌ای سرشار از ایثار داشت. او سال‌ها پیش پس از مرگ مغزی دختر نوجوانش، با رضایت کامل اعضای بدن وی را به بیماران نیازمند اهدا کرده بود.

اکنون این خانواده با گذشت از قصاص، بار دیگر نشان دادند که فرهنگ بخشش، انسانیت و ایثار را نه در شعار، بلکه در عمل زندگی کرده‌اند؛ تصمیمی که در روزهای عزاداری سیدالشهدا(ع)، رنگ و بویی متفاوت به خود گرفته است.

پایان خبر / رکنا / کدخبر 1227933

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.