علی پروین در مقطعی به صورت همزمان هدایت پرسپولیس و تیم ملی را بر عهده داشت! تصمیمی عجیب از طرف فدراسیون فوتبال که منتقدان فراوانی هم داشت اما علی آقا روی هدایت همزمان هر دو تیم اصرار میکرد.
داستان در پاییز سال ۱۳۷۲ و هنگامی که تیم ملی با هدایت پروین در رسیدن به جام جهانی ۱۹۹۴ ناکام ماند، به معنای واقعی کلمه مشکلات خود را نمایان کرد و سلطان پرسپولیس نه تنها از هدایت تیم ملی کنار گذاشته شد بلکه شرایط به گونهای پیش رفت که سرمربیگری پرسپولیس را نیز واگذار کرد. دقیقاً همزمان با او، محمود خوردبین هم ترجیح داد از سرپرستی سرخپوشان کناره گیری کند و البته حمید استیلی و محمد خاکپور نیز طبق آنچه که اعتراض به شکل رفتار با علی پروین تشخیص داده بودند، برای پرسپولیس به میدان نرفتند!
همه این اتفاقات در حالی به وقوع پیوست که پرسپولیس لیگ آزادگان سال ۷۲ را اصلاً خوب هم شروع نکرده بود و با انبوهی از مشکلات دست و پنجه نرم میکرد ولی مدیران باشگاه تصمیمی تاریخی گرفتند و به جای انتخاب یک سرمربی خارج از مجموعه، همه چیز را به سه تفنگدار قرمز سپردند. حمید درخشان ناگهان حکم سرمربیگری پرسپولیس را دریافت کرد، ناصر محمدخانی دستیار اول او شد و محمد پنجعلی هم وظیفه سرپرستی را بر عهده گرفت. همه این اتفاقات در حالی به وقوع پیوست که آنها همچنان مشغول فوتبال بازی کردن بودند ولی تکلیف جدیدی داشتند و باید پرسپولیس را نجات میدادند.
این مثلث، پرسپولیس بحران زده که دیگر علی پروین را هم همراه نداشت، به معنای واقعی کلمه نجات داد و زمستان سال ۷۲ در حالی به سر رسید که این تیم با وجود تمام بحرانهای عجیب و غریبی که سپری کرده بود، عنوان نایب قهرمانی لیگ آزادگان را به خود اختصاص داد. البته نکته جالب توجه اینجاست که حالا هیچ کدام از این سه تفنگدار در پرسپولیس سمتی ندارند.
بیشتر بخوانید: با صراحت برای مردم افشا میکنم: اسکوچیچ انتخاب دلالهاست/ یادشان رفته اوسمار چه بلایی سر پرسپولیس آورد و ما را ششم کرد











