به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر قلعهنویی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در مسیر بازگشت تیم ملی پس از دیدار مقابل بلژیک اظهار داشت: اولاً خدا را شاکر هستم و از تکتک بچهها تشکر میکنم. بچهها زحمت کشیدند و با قلبشان بازی کردند. به زعم من، آنها بیش از توانشان و توانی که داریم، زحمت میکشند. امیدوارم شرمنده مردم، شهدا و خانواده شهدا نشویم. واقعاً سخت است، اما خیلی خوشحال هستم که با یک بازی منطقی توانستیم که یک امتیاز حساس بگیریم.
وی تصریح کرد: اگر اشتباه نکنم تیم ملی بلژیک در رنکینگ 10 جهان است و ما مقابل این تیم برنامهای داشتیم. همانطور که تیری آنری کارشناس فرانسوی گفت، ایران خیلی منسجم و با برنامه بازی کرد. هم میتوانستیم برنده بازی با بلژیک باشیم و هم میتوانستیم بازنده. باید از بیرانوند تشکر کنم که یکی از بهترین روزهای دوران ورزشیاش بود. باید ریکاوری و برای بازی با مصر آماده شویم.
سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که چه برنامهای دارد اتفاقات دیدار با قطر در جام ملتها که بعد از پیروزی مقابل ژاپن افتاد، دیگر در بازی با مصر تکرار نشود، گفت: در آن بازی هم بچهها نهایت تلاش خود را کردند، اما امیدوارم بچهها از آن بازی درس بگیرند. اگر ذهنم یاری کند، یک مطلبی است که میگوید بزرگترین مدرسه، تجربه است. مملکت نزدیک 5، 6 ماه در جنگ است و مسابقات داخلی تعطیل و تیم ملی دوباره بدنسازی کرده است و حتی برای حضور در آنتالیا 40 ساعت زمینی اعزام شد.
قلعهنویی در پایان گفت: هیچ کشوری این شرایط را نداشته و نخواهد داشت. وقتی میگویم از این بچهها ممنون هستم به این خاطر است که با این شرایط بازیهای به این خوبی انجام داده است. در بازی با بلژیک هم فرامین تاکتیکی را به نحو احسن انجام دادند. در شروع بازی معلوم بود تحت فشار قرار خواهیم گرفت و من تاکتیک را تغییر و 1-4-5 کردم. الحمدالله توانستیم یک امتیاز بگیریم و برای اولین بار در ادوار جام جهانی دو بازی پشت سر هم را نباختیم.
انتهای پیام/