با اعلام رسمی سازمان لیگ، ادامه لیگ برتر متوقف و برگزاری تورنمنت سه جانبه بین پرسپولیس، گلگهر و چادرملو قطعی شد.
به گزارش "ورزش سه" سرانجام پس از نزدیک به چهار ماه تکلیف لیگ برتر فوتبال ایران پس از کش و قوس فراوان مشخص گردید. در حالی که از نهم اسفند ماه سال 1404 به علت حملات خصمانه به ایران، برگزاری لیگ برتر متوقف گردیده بود، حالا تصمیمی تاریخی توسط هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گرفته شده است که تا سالها در یاد میماند. دقایقی پیش سازمان لیگ با انتشار اعلامیهای از پایان لیگ خبر داد. روابط عمومی این سازمان گفته است: «با تصویب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، بیست و پنجمین دوره لیگ برتر ( فصل 1405-1404 ) به دلیل حمله وحشیانه دشمن به کشورمان به صورت نیمه تمام باقی میماند و جدول لیگ نیز با شرایط فعلی متوقف می گردد».
بر این اساس برای اولین بار در تاریخ برگزاری لیگ برتر فوتبال ایران، یک فصل بدون اعلام قهرمان به پایان میرسد. موضوعی که به طور قطع اعتراض استقلال به عنوان صدرنشین و البته تراکتور به عنوان نزدیکترین رقیب برای کسب جام قهرمانی را به همراه خواهد داشت.
با این حال مهمترین موضوع در اطلاعیه سازمان لیگ، برگزاری قطعی تورنمنت سه جانبه برای تعیین نماینده ایران در آسیا است. جایی که پرسپولیس، چادرملو و گلگهر باید از 4 روز دیگر، رقابت با یکدیگر را آغاز کنند تا در این باره نیز تعیین و تکلیف شود. سازمان لیگ اعلام کرده است: بر اساس این جدول 4 نماینده فوتبال کشورمان برای حضور در مسابقات لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا به این ترتیب اعلام میشوند؛ تیم های اول و دوم جدول لیگ برتر به لیگ نخبگان راه یافته و نماینده سوم کشورمان که باید در لیگ قهرمانان سطح دو آسیا حضور یابد، بعد از برگزاری دیدار سه جانبه تعیین می شود. بر این اساس در روز 5 تیرماه پرسپولیس و چادرملو اردکان به مصاف هم می روند و برنده این مسابقه در روز ۸ تیرماه به مصاف گل گهرسیرجان خواهد رفت.
تصمیمی که اعتراض قطعی گلگهر و چادرملو را به همراه خواهد داشت. چرا که آنها بر خلاف پرسپولیس که حدود سه هفته است، تمرینات خود را شروع کرده، تمرینی را آغاز نکردهاند و حالا باید برای رقابتی آماده شوند که برای هر کدام از آنها حیاتی و مهم خواهد بود.
دیگر تصمیم مهم برای لیگ برتر، مربوط به باشگاه مس رفسنجان و رقابت برای حضور در لیگ برتر خواهد بود. بر اساس مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مقرر گردید تیم انتهای جدول لیگ برتر ( مس رفسنجان) در تک دیدار پلی آف و در زمین بی طرف روز چهارشنبه 31 تیرماه به مصاف تیم سوم جدول لیگ یک فصل جاری برود که برنده این دیدار به همراه تیم های قهرمان و نایب قهرمان لیگ یک فصل 1405-1404 در لیگ برتر فصل آینده حضور خواهند داشت. موضوعی که انگیزهای عالی برای تیمهای مثل سایپا و صنعت نفت آبادان در لیگ برتر خواهد بود که شانس خود را برای حضور در لیگ برتر امتحان کنند.